جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار اعضای انجمن تخصصی مهدویت: تأليف كتب مهدوي ضعيف، آسيب جدي به مهدويت است.

حضرت آیت‌الله العظمی صافی، شامگاه چهارشنبه 30 شهریور ماه 1390 حجة‌الاسلام و المسلمین قرآئتی و اعضای انجمن تخصصی مهدویت را به حضور پذیرفتند.
مرجع تقلید جهان تشیع در ابتدای بیانات خویش با ابراز مسرّت و خوشحالی از فعالیت‌های انجام شده اظهار داشتند: بنده از این كه شما این همه افتخار آفریده‌اید و به امام زمان علیه السلام خدمت كرده‌اید بسیار مسرور و خوشحالم و در حقیقت باید این خدمت را به حضرت ولی عصر علیه السلام تبریك عرض ‌كنم. كار شما در عرصه مهدویت بی‌سابقه و بی‌نظیر است كه در حوزه علمیه چنین افرادی برای امام زمان علیه السلام این گونه فعالیت می‌كنند. شما باید قدر فعالیت‌‌ها و جایگاه خود را بدانید.
معظم له خدمات انجام شده را لطف و عنایت حضرت ولی‌عصر دانستند و یادآور شدند: كسانی كه بانی می شوند تا این فعالیت‌های با ارزش در حوزه برای امام زمان علیه‌السلام انجام بگیرد و سبب رونق و گسترش آن می‌شوند باید به خود افتخار كنند. كاش من هم می توانستم در خدمت شما باشم.
ایشان با اشاره به لزوم فعالیت‌های علمی و پژوهشی طلاب پیرامون مهدویت تاكید كردند: امروز حوزه‌های علمیه باید در مسائل مهدویت گام‌های اساسی را بردارد و طلاب عزیز نیز نباید خود را از فعالیت‌های علمی و پژوهشی مهدویت محروم كنند.

معظم له ادامه دادند: طلاب باید از این برنامه‌ها و فرصت‌ها بهترین استفاده را ببرند؛ ولی متاسفانه گاهی دیده می‌شود برخی در طول سال هیچ فعالیت علمی انجام نمی‌دهند و ‌برنامه‌ی خاصی ندارند كه این برای یك طلبه پذیرفتنی نیست.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی با بیان اینكه متأسفانه برخی از كتب تألیف شده در حمایت از مهدویت به ضرر اسلام و مهدویت تمام می‌شود، افزودند: انتشار كتاب‌های مختلف در عرصه مهدویت، سخنرانی، تحقیق و بررسی مسائل مهدویت، از جمله كارهایی است كه طلاب حوزه علمیه نباید از آن غافل شوند؛ زیرا هویت حوزه علمیه فقط به واسطه‌ی وجود مبارك حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است و بالواقع هویت حوزه‌های علمیه ما مهدوی می‌باشد.
مرجع تقلید شیعیان جهان تصریح كردند: گرچه قلم زدن در این عرصه ضروری به نظر می‌رسد؛ اما تألیف كتاب‌های ضعیف آسیب جدی به مهدویت وارد می‌كند؛ گاهی دیده می‌شود كتاب‌هایی در این موضوع منتشر می‌شود كه از اتقان كاملی برخوردار نیستند و باید جلوی این گونه ضعف‌ها گرفته شود.
معظم له تصریح كردند: امروز دشمنان تلاش دارند به هویت اصلی ما مسلمانان كه همان مهدویت است خدشه وارد كنند به همین دلیل از طرق مختلف وارد می‌شوند كه فعال كردن وهابی‌ها و بهائی‌های مزدور از جمله این اقدامات به شمار می‌آید. البته بحمدلله معارف اهل بیت علیهم السلام و مذهب تشیع روز به روز در حال گسترش است و دشمنان از این گسترش خوف و وحشت دارند، به همین دلیل دست به چنین اقداماتی می‌زنند.
ایشان در ادامه بیان داشتند: طلاب همگی باید در زمینه‌ مهدویت وارد شوند و آشنا به مسائل مهدوی شوند و خود را مستثنی ندانند؛ بی‌اطلاعی نسبت به فرقه‌های نوظهور برای طلاب پذیرفتنی نیست. تمام حوزه علمیه باید فعال شود، و آماده پاسخگویی به شبهه‌ها و سؤالات باشند.
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی افزودند: وظیفه همه ما در حقیقت احیای امر ولایت و نشر معارف ولائی و مهدوی است و باید آن را به تمام دنیا برسانیم.
در خاتمه معظم له از جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای قرائتی كه در جهات مختلف برای تبلیغ و هدایت و ارشاد مردم زحمات فراوانی كشیده‌اند تقدیر نموده و از ایشان تجلیل كردند و برای همه حاضران مزید توفیقات را از خداوند متعال مسئلت نمودند.
در ابتدای این دیدار حجة الاسلام و المسلمین قرآئتی گزارشی از فعالیت‌های این موسسه خدمت معظم له ارائه نمود و سپس حجة الاسلام كلباسی مدیر این موسسه نیز گزارشی از برنامه‌های این موسسه به خصوص همایش انتظار و آموزه‌های رضوی خدمت معظم له ارائه نمود.

پنجشنبه / 31 شهريور / 1390