پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار جمعي از مستبصرين:
پيروي از اهل بيت عليهم السلام تنها راه كمال است.

جمعی از مستبصرین و هدایت یافتگان به مكتب اهل بیت علیهم السلام صبح روز چهارشنبه 4/8/1390 با حضور در دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار كرده و از رهنمودهای ارزشمند ایشان بهره بردند.
مرجع تقلید شیعیان جهان در این دیدار با اشاره به ویژگی‌های مكتب حقه اهل‌بیت‌ علیهم السلام خطاب به آنان گفتند: این توفیق بزرگی است كه نصیب شما شده است، چرا كه متمسك به حبل‌الله شده‌اید.
ایشان با بیان این كه حبل‌الله، ولایت ائمه‌ علیهم السلام است، افزودند: در روایتی از پیامبر‌گرامی اسلام آمده است كه «علی‌(ع) با حق است و حق با علی كه این دو از همدیگر جدا نمی‌شوند»؛ بنابراین هر كس بخواهد حق را بشناسد و از آن دفاع كند باید بداند كه حق، راه اهل‌بیت‌ علیهم السلام است.
معظم له خاطرنشان كردند: علومی كه از سوی اهل‌بیت‌ علیهم السلام به جامعه ارائه شده گواه این است كه در حقیقت، منصب امامت برای آنان است و جز آنها كسی نمی‌تواند عهده‌دار این منصب شود.

ایشان ادامه دادند: تمام علمای مسلمان و مسیحی و یا سایر كسانی كه اسلام را مورد مطالعه قرار داده‌اند اولین چیزی كه متوجه می‌شوند، علم اهل‌بیت‌ علیهم السلام است.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی‌ با اشاره به علوم و معارف غنی اهل بیت علیهم السلام خاطرنشان كردند: نهج‌البلاغه بخشی از هدایت‌های امیرالمومنین‌ علی علیه السلام است كه مضامین آن به قدری بلند است كه اگر همه علما جمع شوند تا كلمه‌ای مانند آن را به جامعه تحویل دهند، نخواهند توانست.
معظم‌له ادامه دادند: صحیفه سجادیه نیز حاوی دعاهای دارای معانی بسیار بلندی است كه اگر كسی می‌خواهد به سیر و سلوك برسد، هر آنچه نیاز دارد در این كتاب وجود دارد.
مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان این كه مكتبی مانند مكتب اهل‌بیت‌ علیهم السلام در دنیا وجود ندارد، اظهار داشتند: نویسنده كتاب « الامام علی‌(ع) صوت العدالة الانسانیه» كه جرق جرداق مسیحی است، وقتی حالات امیرالمومنین‌ علیه السلام را بررسی می‌كند می‌گوید حالاتی در زندگی بدست آورده‌ام كه هیچ وقت بدست نیاورده‌‌ام.
حضرت آیت‌الله صافی با بیان این كه سعادت دنیا و آخرت در خانه اهل‌بیت‌ علیهم السلام است با اشاره به حدیث ثقلین افزودند: كسانی كه مكتب اهل‌بیت‌ علیهم السلام را انتخاب می‌كنند موفقیت بزرگی را كسب كرده‌اند؛ چرا كه قدم گذاشتن در این وادی به كمال و سعادت منتهی می‌شود.
این مرجع تقلید اذعان داشتند: كسانی كه شهادتین را گفته‌اند باید آن را به كمال برسانند و راه كمال، پیمودن مكتب امیرالمومنین‌ علیه السلام است.
 

چهارشنبه / 4 آبان / 1390