پنجشنبه: 1403/01/30
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار فرمانده و معاونان نیروی انتظامی استان قم:
موفقيت پليس در امنيت اجتماعي، منوط به برنامه‌هاي فرهنگي و رسانه‌اي است.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز چهارشنبه 20/7/1390 فرماندهی و معاونان فرماندهی نیروی انتظامی استان قم را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار به اهمیت امنیت در كشور اشاره كردند و ضمن تأكید بر توجه بیشتر به امنیت جامعه اظهار داشتند: امیدوارم شما عزیزان كه در این جایگاه فعالیت می‌كنید در راه رضای الهی و حضرت ولی عصر علیه السلام گام بردارید.
ایشان با بیان این كه امنیت در هر جامعه و كشوری ضروی است، افزودند: امنیت نقش اول را در هر جامعه‌ای دارد و حفظ جامعه و عدم انقراض آن در سایه امنیت بدست می‌آید، بنابراین در این خصوص هر چقدر هزینه و برنامه‌ریزی كنیم، باز هم اندك است.
معظم له به فعالیت‌های ارزنده نیروی انتظامی در بخش‌های مختلف اشاره‌ای داشتند و یادآور شدند: اگر به دنبال پیشرفت و ارتقای كشور هستیم باید سطح امنیت را در كشور ارتقا دهیم، زیرا اگر امنیت نباشد پیشرفت هم حاصل نمی‌شود و همه مسائل جامعه متوقف بر امنیت در آن جامعه است.

مرجع تقلید جهان تشیع، شكوفایی استعدادها و پیشرفت‌های بین‌المللی كشور را در سایه امنیت و آرامش در جامعه دانستند و تصریح كردند: كسانی كه در نیروی انتظامی و امنیت كشور فعالیت می‌كنند، شغل ارزشمندی را انتخاب كرده‌اند و باید قدردان این فرصت و موقعیت خود باشند و از آن به خوبی استفاده كنند.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی با تجلیل از خدمات و موفقیت‌های نیروی انتظامی در عرصه‌های مختلف فرمودند: امروز نیروهای مسلح به دنبال حفظ امنیت، پاسداری از جان، مال و آبروی مردم هستند و این كار بسیار مهمی به شمار می‌آید كه اسلام تاكید فراوانی به آن دارد.
ایشان با بیان این كه امنیت جوانب مختلفی دارد و همه‌ نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها باید در این بخش همكاری داشته باشند و نمی‌توانند نسبت به این مساله بی‌تفاوت باشند، ادامه دادند: اگر همكاری و هماهنگی میان نهادها نباشد، امنیت هم به راحتی محقق نمی‌شود. این كه نیروی انتظامی بخواهد به مبارزه با مفاسد اجتماعی بپردازد و برخی خلاف آن حركت كنند، هرگز امنیت در كشور ایجاد نمی‌شود.
معظم له به نقش رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در ایجاد امنیت و آرامش در كشور اشاره‌ای داشتند و افزودند: متاسفانه برخی برنامه‌های رسانه ملی مناسب نیست و صدا و سیما باید در تولید و پخش برنامه‌های خود دقت بیشتری انجام دهد، زیرا انعكاس برخی مناظر در حفظ یا متزلزل كردن امنیت جامعه، نقش بسزایی دارد، از این رو تلاش جهت برنامه‌های مفید و سازنده بسیار ضروری است.
ایشان یادآور شدند: این كه برخی نهادها خود به دنبال ترویج بی‌بندباری و بدحجابی بپردازند و سبب شوند تا مفاسد اجتماعی در كشور افزایش یابد و از سوی دیگر از نیروی انتظامی بخواهیم به مبارزه با این مفاسد بپردازد، این نوع رفتار كاملا در تناقض است.
مرجع تقلید جهان تشیع، مبارزه با مفاسد اجتماعی را ضروری خواندند و خواستار توجه جدی نیروی انتظامی به این مساله شدند و تصریح كردند: وجود مفاسد اجتماعی به همه لطمه می‌زند و مبارزه با آن ضروری است، و مبارزه كردن با مفاسد در حقیقت كمك كردن به افراد مفسد و نجات آن‌ها از بی‌بندباری است تا به خودشان بیش از این خسارت نزنند.
معظم له افزودند: تبلیغات رسانه‌ای باید متناسب با فضای اخلاقی، اسلامی و معنوی كشور باشد، متاسفانه برخی تبلیغات رسانه‌ای از غرب الگو می‌گیرند و آن را به جامعه معرفی می‌كنند و این حركت آن‌ها سبب ترویج فرهنگی غربی در كشور می‌شود.
ایشان تاكید كردند: نیروهای مسلح از همان اوائل انقلاب اسلامی تاكنون نسبت به سایر نهادها در انجام وظایف‌شان در مسیر خود ثابت مانده است و توانسته عملكرد مناسب از خود به جای بگذارد و امیدواریم در آینده نیز چنین باشد و به وظایف اصلی خود به خوبی جامعه عمل بپوشاند.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی فرمودند: امر به معروف و نهی از منكر واجب است، كسی نمی تواند خود را نسبت به این مساله بی‌تفاوت بداند، نیروی انتظامی هم نباید در مبارزه با پدیده بدحجابی به نهی دیگران توجهی كند؛ زیرا هیچ كسی نمی‌تواند انسان را از انجام واجبات نهی كند و بخواهد مانع اجرای فرامین الهی شود.
معظم له افزودند: نیروی انتظامی باید جلوی بدحجابی را در جامعه بگیرد و از نهی دیگران نترسد، زیرا كسی كه سخنانش خلاف موازین شرعی باشد، اطاعتش واجب نیست، حتی فرمانده نیروی انتظامی هم نمی‌تواند ماموران خود را در این خصوص منع كند.
ایشان یكی از دلایل افزایش مفاسد اجتماعی واخلاقی را در جامعه، ترویج فرهنگ غربی در كشور خواندند و اظهار داشتند: متاسفانه برخی سفرهای غیرضروری كه به كشورهای غربی با عناوین مختلف صورت می‌گیرد، سبب می‌شود كه فرهنگ غلط غرب در كشور ترویج داده شود، زیرا كسانی كه به این كشورهای سفر می‌كنند به طور طبیعی از فرهنگ آن كشورها متاثر می‌شوند و این تاثیر در جامعه خود را نشان خواهد داد.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی تاكید كردند: اگر می‌خواهیم جامعه ما از فرهنگ غربی دور شود باید از سفرهای غیرضروری به غرب بپرهیزیم؛ نمی‌شود غرب گرایی را نهی كنیم، ولی خودمان غرب‌گرا باشیم، كسانی كه به این سفرها می‌روند رفت و آمد آن‌ها در فرهنگ ما هم تاثیر می‌گذارد، از این‌رو باید در این خصوص اقدام شایسته‌ای صورت بگیرد تا بتوانیم با مفاسد اجتماعی و اخلاقی در كشور مبارزه كنیم.
در پایان معظم له از خدمات نیروی انتظامی در تأمین امنیت و رفاه مردم تقدیر و تشكر كردند و همچنین برای موفقیت آنان دعا كردند.
در ابتدای این دیدار سردار توكلی فرمانده انتظامی استان قم گزارشی از فعالیت‌های نیروی انتظامی قم خدمت معظم له ارائه كرد.

 

 

پنجشنبه / 21 مهر / 1390