پنجشنبه: 1403/02/6
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار جمعي از اعضاي موسسه شهرياران جوان:
امر مقدس خدمت به مردم، با اغراض شخصي آلوده نگردد.

حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی روز پنجشنبه 14 مهرماه 1390 جمعی از اعضای موسسه خانه شهریاران جوان شهرداری تهران را به حضور پذیرفتند.
ایشان در این دیدار با اشاره به اهمیت و ضرورت فعالیت جوانان در برنامه‌های اجتماعی فرمودند: وجود نهادهای اجتماعی و مردمی در هر جامعه ضروری است و امروزه نیاز به نهادهای مردمی بیش از پیش احساس می‌شود تا به صورت مستقل و به دور از غرض‌های شخصی به فعالیت و خدمت به مردم بپردازند و موجبات رضایت خدا و مردم را بدست بیاورند.
معظم له با استشهاد به آیات و روایات به یادآوری اجر و ثواب خدمت به خلق خدا پرداختند و افزودند: همه باید برای خدمت رسانی به مردم احساس مسؤولیت كنیم و هر چه در توان داریم در این خصوص گام برداریم تا قلب مقدس حضرت ولی عصر علیه السلام را خوشحال كنیم و به یقین وقتی ایشان از ما راضی شوند مردم هم به تبع آن رضایت خواهند داشت.
ایشان قوام و ثبات جامعه را منوط به ایجاد نهادهای مردمی دانستند و اظهار داشتند: نهادهای مختلفی با عناوین گوناگون در جامعه فعالیت می‌كنند و خدمات مختلفی را به مردم ارائه می‌كنند كه می‌بایست این نهادها با حضور افراد با صلاحیت و كاردان اداره شود.
مرجع تقلید شیعیان جهان ادامه دادند: كسانی كه در در نهادهای اجتماعی و مردمی فعالیت می‌كنند، باید در كارهای خود مدیریت صحیح،‌ اخلاص و پاكی را مدنظر قرار دهند، تا بتوانند با مدیریت درست به مردم و جامعه خدمت كنند.

حضرت آیت الله العظمی صافی وجود نهادهای مردمی همچون شهرداری را در جامعه ضروری دانستند و تصریح كردند:بسیاری از مشكلاتی كه در جامعه وجود دارد تنها با همكاری نهادهای اجتماعی برطرف می‌شود كه شهرداری و پلیس از جمله آن‌ها به شمار می‌آید و این مسائل همیشه در جامعه وجود داشته است.
ایشان به تأكیدات اسلام در خصوص وجود نهادهای اجتماعی اشاره كردند و افزودند:اصول تمامی این برنامه‌ها در اسلام بیان شده و از آن به عنوان خیر رساندن و بندگی ذكر كرده‌اند؛ كسانی كه هم در این نهاد‌ها خدمت می‌كنند باید الگو و روش كاری خود را در اسلام دنبال كنند.
معظم له بر ضرورت حضور مدیران مجرّب و آگاه به مسائل روز در موسسات و نهادها تأكید كردند و ادامه دادند: مدیران مخلصی در نهادهای اجتماعی انتخاب شوند كه وظیفه شناس باشند تا به دنبال انجام كارهای خیرخواهانه باشند و ارزش كار مردمی را بدانند.
مرجع تقلید شیعیان در توصیه‌هایی به زحمت‌كشان در شهرداری‌های سراسر كشور فرمودند: مراقب باشید معنویت كه در كارهای اجتماعی و مردمی وجود دارد،‌ هرگز با اغراض شخصی توام نشود؛ حتی شهرداری‌ها كه در امر خدمت رسانی به مردم مبادرت می‌كنند باید غرض‌های شخصی را كنار بگذارند و رضایت الهی را مدنظرقرار دهند؛ زیرا خدمت‌رسانی و كمك‌ به مردم كار مقدسی است كه باید از هر آلودگی‌ دنیوی به دور باشد.
معظم له ادامه دادند: شما عزیزانی كه در فعالیت‌ها و برنامه‌های اجتماعی كار می‌كنید و ارتباط با مردم دارید، به گونه‌ای رفتار كنید كه مردم فعالیت‌های شما را در تضاد با منافع خودشان ندانند. باید حسن نیّت خود را در عمل به مردم نشان دهید و اثبات كنید كه شما به مردم تعلق دارید.
حضرت آیت الله العظمی صافی در بحث دریافت مالیات، ضمن تأكید بر شفافیت هزینه‌های شهرداری‌ها افزودند: باید شهرداری‌ها پولی را كه از مردم می‌گیرند در راه درست مصرف كنند و به گونه‌ای رفتار كنند كه مردم به آنها اطمینان داشته باشند.‌ اگر شهرداری‌ها در عمل این كار را ثابت كنند به یقین مردم در همكاری با آن‌ها تمام همت خود را به كار خواهند بست .
ایشان با تأكید بر رسیدگی به اقشار ضعیف جامعه اظهار داشتند: رسیدگی به امور شهری، فقر زدایی و خدمت‌رسانی به مردم وظیفه شهرداری است و باید مستمر نسبت به این مسائل احساس مسؤولیت كنند تا مردم به آن‌ها اعتماد كامل داشته باشند.
در پایان حضرت آیت الله العظمی صافی ضمن تقدیر و تشكر از فعالیت‌های این موسسه در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و خدمت رسانی به مردم، برای موفقیت همه‌ی آنان دعا كردند.

 

پنجشنبه / 14 مهر / 1390