شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت ‌آيت‌الله‌العظمي صافي در ديدار معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي:
تربيت كودكان بزرگترين عبادت است
 

حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی و جمعی از مدیران مهدكودك‌های سازمان بهزیستی تهران، به تبیین ضرورت و ارزش تعلیم و تربیت كودكان پرداخته و توجه به این مسأله را زمینه ساز ایجاد آینده‌ای روشن برای جامعه اسلامی ارزیابی كردند.

‌معظم له با اشاره به اهتمام دین مبین اسلام در نهادینه كردن تعلیم و تربیت در جامعه به ویژه در میان كودكان فرمودند: كودكان با تمام بخش‌های اجتماعی جامعه در ارتباط هستند، و نتایج آموزش و تربیت آنها، در همه‌ی ابعاد جامعه ظاهر می‌شود و از این رو آموزش و تربیت صحیح آنها بسیار حیاتی و مهم است.

ایشان با اشاره به آیاتی از قرآن فرمودند: تربیت كودكان یك عبادت بزرگ و كار بسیار مهمی است كه خداوند در قرآن به آن اشاره كرده است؛ زیرا فرزندان امروز سرمایه‌های آینده مملكت هستند و باید آنها را حفظ كرد و ما برای ساختن یك جامعه سالم باید از همین ابتدا و از مهد كودك‌ها شروع كنیم و فرزندانمان را با موازین اسلامی تربیت كنیم.

این مرجع تقلید افزودند: تعلیم نام خداوند و احكام اسلامی و اخلاق نیكو به كودكان دارای فضیلت و ثواب زیادی است و مربیان باید قدر شغلشان را بدانند و كارشان را به نحو احسن انجام دهند.

حضرت آیت الله العظمی صافی در ستایش شغل مربیان و امر تعلیم و تربیت ‌فرمودند: كار مربیان مهد كودك‌ها كاری بسیار مهم و اساسی است كه در جامعه تأثیر مستقیم دارد؛ به گونه‌ای كه اگر مربیان، كودكان را با اسلام و قرآن آشنا كنند، در آینده افراد مفیدی برای جامعه می‌شوند و اگر آن‌ها را به حال خودشان رها كنند، انسان‌هایی بی‌قید و غیر مفید به جامعه تحویل داده می‌شوند.

معظم له در ادامه خطاب به مربیان فرمودند: كار شما كار بسیار سخت و دشواری است و این راه مشكلات و سختی‌های بسیاری دارد كه برای این سختی‌ها پاداش فراوانی است. در این راه هرچه سختی بیشتر باشد، ثواب كار بیشتر است.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در ادامه بر اهتمام مسئولین در زمینه تعلیم و تربیت تأكید كرده و فرمودند:ما در زمینه تعلیم و تربیت كودكان نباید نقصان داشته باشیم و این كار باید توسعه پیدا كند و اگر در روستاها هم كمبودی باشد، همه جامعه و دولت مسؤول هستند و دولت باید با تخصیص بودجه این كمبود را رفع كند.

خاطرنشان می شود در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدی، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی كشور با ارائه گزارشی از روند فعالیت این سازمان گفت: هم اكنون دوازده هزار مهدكودك ششصد هزار كودك در سراسر كشور را تحت خدمات آموزشی تربیتی و فرهنگی قرار داده اند.

 

 

سه شنبه / 1 آبان / 1386