سه شنبه: 1403/01/28
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي:
وظيفه اصلي نظام، تبليغ معارف اهل بيت عليهم‌السلام است.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز پنج‌شنبه 12/8/1390 آقای دكتر خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاونان ایشان را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار با اشاره به تحولات اخیر در كشورهای منطقه، به ویژه مصر اظهار داشتند: ما نمی توانیم نسبت به تحولات رخ داده شده در مصر بی‌تفاوت باشیم؛ زیرا این كشور از مراكزی است كه از قدیم محب و دوستدار اهل بیت علیهم السلام بوده‌اند و مشاهد مهمی كه در آنجا است، این مدعا را ثابت می‌كند. باید ارتباط با این كشورها را تقویت كنیم و از اختلافات جزئی پرهیز كنیم.
ایشان با یادآوری نقشه‌های استعمار برای منطقه بعد از بیداری اسلامی فرمودند: امروز استعمارگران با وجود بیداری اسلامی كه رخ داده به دنبال اسلام زدایی هستند؛ ما باید هوشیار باشیم تا خدای نكرده ملت‌های مسلمان را منحرف نكنند.
معظم له ادامه دادند: باید هویت اصیل خودمان را حفظ و آن را به دنیا عرضه بداریم؛ زیرا تشنگان معارف حقیقی این حقیقت را خواهند پذیرفت.

مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به ضرورت تربیت مبلغان دینی جهت تبلیغ معارف اسلامی در حوزه بین الملل فرمودند: تبلیغ در این حوزه راهكارهای خاص خود را دارد و از رشته‌های مختلفی برخوردار است. ‌افراد با بصیرت و هوشیار و آشنا به مكتب اهل بیت علیهم السلام را شناسایی و آن‌ها را متناسب با نیازهای كشورهای مختلف تربیت و اعزام كنید.

ایشان با بیان اینكه هرچه در این حیطه كار شود باز كم است ادامه دادند: توجه به تبلیغ بین المللی و اعزام مبلغان به كشورهای مختلف امری ضروری است و هر چه در این حوزه سرمایه‌گذاری و هزینه شود باز هم اندك است؛ زیرا سرمایه علمی و فرهنگی شیعه و اهل بیت علیهم السلام فوق العاده است و هیچ مكتبی چنین سرمایه‌ای را ندارد.
معظم له افزودند: اگر در ترویج و تبلیغ مكتب اهل بیت علیهم السلام در كشورهای مختلف، موفق باشیم، كسانی كه بدون علم و آگاهی با شیعه مخالفت می‌كنند متوجه اشتباهاتشان خواهند شد و دشمنان ما كاهش خواهد یافت.
معظم له در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار، تبلیغ در حوزه بین المللی را مهم برشمردند و اظهار داشتند: گزارشی كه در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان در جهت ترویج و تبلیغ معارف اهل بیت علیهم السلام ارائه دادید، امیدوار كننده و خوشحال كننده بود.
ایشان با تأكید بر ضرورت تبلیغ معارف اهل بیت علیهم السلام در تمام دنیا افزودند: فعالیت‌های شما در خصوص تبلیغ معارف اهل بیت علیهم السلام در حوزه‌ی بین الملل، به یقین از برگزاری جلسات سخنرانی برخی افراد، كه تلاش می‌كنند مردم را از اسلام و نظام ناامید كنند، مؤثر و مفیدتر‌ خواهد بود و مردم نیز در جهت همكاری و همیاری شما كوتاهی نخواهند كرد.
معظم له ادامه دادند: تبلیغ معارف اهل بیت علیهم السلام در سطح جهانی برای مردم ارزشمند‌تر از برگزاری بعضی اجلاسیه‌ها و همایش‌هایی است كه در داخل كشور انجام می‌شود و محتوای چندانی ندارد.
مرجع تقلید شیعیان جهان خاستگاه نظام جمهوری اسلامی ایران را معارف و تعلیمات اهل بیت علیهم السلام دانستند و فرمودند: هویت نظام به تبلیغ معارف اهل بیت علیهم السلام است؛ ‌اگر خدای نكرده ارزش‌های اسلامی در كشور ضعیف شود، ما عقب خواهیم افتاد و ساسیت خارجی ما باید براساس همین الگو و رفتار اسلامی و تبلیغ معارف دینی در جهان تبیین شود.
ایشان افزودند: سیاست، دیانت و نظام ما براساس پیروی از مكتب اهل بیت علیهم السلام و معارف اسلامی تبیین شده است.
معظم له اقبال و تمایل مردم دنیا را به دین اسلام و فرهنگ غنی شیعه یادآور شدند و افزودند: باید فرهنگ اصیل شیعی در جهان فراگیر شود و همه با آن آشنا شوند و این وظیفه بزرگ برعهده سازمان فرهنگ و ارتباطات است كه نباید هرگز از این وظیفه خطیر غفلت كند.
حضرت آیت الله العظمی صافی در پایان ضمن تقدیر و تشكر از مبلغین فرهنگ اهل بیت علیهم اسلام در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برای همه آنان دعا كردند.
در ابتدای این دیدار جناب آقای دكتر خرمشاد ریاست محترم این سازمان گزارش مبسوطی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان خدمت معظم له ارائه كرد.
 

پنجشنبه / 12 آبان / 1390