جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار مسئولان برگزاری کنگره بزرگداشت ابن شهر آشوب:
علامه ابن شهر آشوب الگويي بزرگ براي همه اعصار است./همراه با متن كامل بيانات معظم له

حضرت آیت الله العظمی صافی عصر دوشنبه 12/10/1390 مسئولان برگزاری كنگره بین المللی بزرگداشت علامه ابن شهر‌آشوب را به حضور پذیرفتند.
معظم له با اشاره به قدمت و سابقه استان مازندران در پرورش علما و فضلا فرمودند: این برنامه‌ها وسیله‌ی تقویت مذهب و معرفی معارف اهل بیت علیهم السلام و مكتب انسان‌ساز اسلام است.
ایشان افزودند: شخصیتی مثل ابن شهر آشوب بالاتر از یك شهر و یك كشور است. به همین خاطر باید ایشان در جنبه بین‌المللی معرفی شود.
مرجع تقلید شیعیان جهان با ذكر نام كتاب‌های ایشان به ابعاد علمی ایشان اشاره كردند و اظهار داشتند: آثار ایشان از سرمایه‌های علمی و از گنج‌های معنوی شیعه است و به خصوص برای منطقه مازندران افتخار است كه یك چنین منطقه و استانی، چنین علما و سوابق علمی داشته است.

معظم له بر ضرورت گسترش این برنامه‌ها و شناساندن علما به نسل جوان تأكید كردند و بیان كردند: باید برای نسل جدید گفت كه این بزرگان چه فداكاری‌هایی داشتند و چه مسافرت‌هایی كه برای تحصیل و ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام انجام می‌دادند.
حضرت آیت الله العظمی صافی زندگی و منش علما و بزرگان را الگویی برای نسل حاضر برشمردند و ادامه دادند: باید مردم ما این‌ مفاخر علمی را بشناسند كه اینها سابقه شیعه‌اند. باید زندگی ایشان با آن قناعت و وضعیتی كه داشته‌اند، سرمشق قرار بگیرد. ایشان الگویی بزرگ برای بهتر زندگی‌كردن و كسب رضایت خداوند متعال بود.
معظم له ابن شهر آشوب را علامه‌ای حقیقی خواندند و افزودند: ایشان با این مقام و عظمت كه در رشته‌های مختلف صاحب‌نظر بودند، همه اهتمام و تلاششان ترویج مذهب و مكتب اهل بیت علیهم السلام بوده است. اگر شما تمام كتاب‌های ایشان را ببینید، كتابی كه عنوان دیگری غیر از مكتب اهل بیت علیهم السلام مثل عرفان‌های دروغین یا فلسفه داشته باشد پیدا نمی‌كنید.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خویش بر ضرورت گردآوری و چاپ آثار علامه ابن شهر آشوب تأكید كردند.
مرجع تقلید شیعیان جهان در پایان از همه‌ كسانی كه در این برنامه زحمت می‌كشند می‌كنند و به خصوص از مردم مازندران تقدیر و تشكر كردند.
لازم به ذكر است كه در این دیدار امام جمعه محترم و نماینده ولی فقیه، رئیس سازمان تبلیغات، جمعی از علما و دانشگاهیان و رؤسای ادارات و نهادهای استان مازندران حضور داشتند و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان مازندران در ابتدای این دیدار از نحوه برگزاری این كنگره گزارشی خدمت معظم له ارائه كرد.

 

 

سه شنبه / 13 دى / 1390