جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
بیانات مهم و توصیه‌های حضرت آیت الله العظمی صافی به روحانیون و مسئولین در آستانه‌ی ماه محرم الحرام حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار روحانيون عقيدتي ارتش:
روحانيت بايد با اخلاق اسلامي مردم را به خود جذب نمايد.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز سه شنبه 1/9/1390 جمعی از روحانیون و مسئولین عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار فرمودند: امروز پیشرفت‌هایی كه در نیروهای مسلح داشته‌ایم نسبت به گذشته بسیار متفاوت است و این پیشرفت‌ها در سایه روحیه خودباوری و خدامحوری صورت گرفته است و توانسته‌ایم سنگرها را یكی پس از دیگری فتح كنیم و به این نقطه موفقیت آمیز برسیم.
ایشان افزودند: ‌با توجه به این كه نیروهای مسلح خود را لشكر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف معرفی می‌كنند، باید در پاسداری از حریم ولایت ، احكام اسلامی و مرزهای جمهوری اسلامی همیشه آماده باشند و دشمنان همیشه در حالت رعب و وحشت باشند.
مرجع تقلید شیعیان جهان ادامه دادند: اگر روحیه خودباوری و اعتقاد به خدا در میان نیروهای مسلح ما نبود، ما هرگز استقلال پیدا نمی‌كردیم و همین روحیه سبب عدم وابستگی ما به بیگانگان شده است و مردم ما نیز به همین منظور در حمایت از احكام اسلام و در دفاع از شریعت به میدان آمدند و پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند و باید این سربلندی برای همیشه حفظ بماند.
ایشان تاكید كردند: علاقه مردم به مكتب اسلام و تنفر آنان از رژیم استبدادی سبب شد تا انقلاب اسلامی بوجود بیایید و این افتخار در جهان برای ایران اسلامی به ثبت برسد، كه ملت‌های جهان نیز به همین واسطه بیدار شدند و ما هر روز شاهد بیداری در نقاط مختلف جهان هستیم.

حضرت آیت‌الله العظمی صافی در بخش دیگری از سخنان خود فرمودند: حضور روحانیت در نیروهای مسلح بسیار مهم است و همین حضور باعت تقویت باورها و اعتقادات دینی عزیزان ارتشی و سپاهی شده است كه استقامت و ایمان را به نیروهای مسلح آموزش می‌دهند و سبب شده ارتش و سپاه دارای استقلال فكری و روحی باشند.
معظم له یادآور شدند: حضور روحانیت در نیروهای مسلح، مایه قوت و مانع نقاط ضعف می‌شود؛ وقتی روحانیت در جایی حضور دارد، بسیاری از ضعف‌ها به واسطه این حضور پنهان و قوت‌ها خودنمایی می‌كنند؛ زیرا وجود روحانیت آثار و بركات فراوانی در جامعه دارد. وجود روحانیت در نیروهای مسلح سبب شده تا هویت دینی و جمهوری اسلامی تاكنون حفظ شود. روحانیان هم باید قدر این فرصت‌ها را بدانند و با رفتار و كردار خود باعث جذب بیشتر افراد به خود شوند، زیرا رفتار درست و اخلاق حمیده آنان بسیار تاثیر گذار است.
ایشان تاكید كردند:‌روحانیون وظیفه بسیار سنگینی بر دوش دارند و باید با محبت نیروهای سپاه و ارتش را به خود جذب كنند، به گونه‌ای كه عزیزان شیفته روحانیت شوند نه اینكه روحانیت را تحمیل بر خود بدانند. حضرت رسول اكرم صلی الله علیه و اله وسلم را الگوی عملی خود قرار دهید و به ارزش‌های اخلاقی بسیار پایبند باشید.
معظم له با تلاوت آیه‌ی 159 سوره آل عمران « فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِكَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِی الأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللّهِ إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِینَ» اظهار داشتند: آنچه باعث شد تا پیامبر اكرم صلی الله علیه و اله و سلم در دعوت خود موفقیت كسب كند، همین روش اخلاقی ایشان بود و توانستند حكومت تشكیل دهند و مردم را به نظامات دینی ملتزم كنند، پیغمبر در برابر بی‌ادبی‌ها بسیار صبر و تحمل داشتند، اگر سعه‌ی صدر نداشت و بداخلاقی می‌كرد بسیاری از مردم از او دور می‌شدند.
ایشان خطاب به روحانیون تصریح كردند: شما عزیزان روحانی كه در نیروهای مسلح قرار دارید، طوری برخورد كنید كه همه عاشق و مشتاق حضور شما باشند؛ برادری مهربان برای آنان باشید.
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی افزودند: نیروهای مسلح را طوری تربیت كنید كه وجودشان برای اسلام مفید باشد تا آن‌ها همیشه در برابر دشمنان آماده واز حدود و ثغور اسلامی به خوبی دفاع كنند.طوری رفتار كنید كه همه به شما اعتماد كنند و نسبت به كل روحانیت خوش بین شوند؛ شما نماینده روحانیت در نیروهای مسلح هستید.
معظم با توجه به نزدیكی ایام محرم، با تسلیت ماه محرم اظهار داشتند: تمامی بركات و موفقیت‌های ما در سایه ماه محرم بدست آمده است و باید قدردان آن باشیم.
ایشان محرم را بهترین فرصت تبلیغی عنوان كردند و فرمودند: بركاتی كه این ماه برای شیعیان و بشریت دارد، غیر قابل تصور است و از گذشته تاكنون این بركات برای مردم نازل شده است و ما باید بهره لازم و كافی را از این ماه ببریم.
این مرجع تقلید، محرم را دانشگاه بزرگ برای تربیت انسان‌های بزرگ دانستند و افزودند: كلاس‌های این دانشگاه از ابتدای محرم آغاز و تا پایان ماه ادامه دارد و تربیت شدگان این ماه در برابر هجمه‌های شیطان مقاوم می‌شوند.
حضرت آیت الله العظمی صافی افزودند: خوشبختانه تاسوعا و عاشورا نورانیت دائمی دارند و از گذشته تاكنون دشمنان در تلاش بوده‌اند تا این نور را خاموش كنند؛ در حالی كه نور خدا هرگز خاموش شدنی نیست و كسی نمی‌تواند به مبارزه با آن بپردازد.
ایشان تاكید كردند: زمانی بود كه مانع برگزاری مجالس عزای امام حسین علیه السلام می‌شدند، اما اینك این نام حسین علیه السلام است كه در سراسر جهان برافراشته شده است و هیچ مكانی در ماه محرم بدون نام اباعبدالله علیه السلام وجود ندارد.
معظم له ادامه دادند: امروز وظیفه داریم همه حافظ اهداف عاشورا در این پهنای گیتی باشیم و باید تا ظهور حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه شریف این رشته ولایت ادامه داشته باشد.
 

چهارشنبه / 2 آذر / 1390