جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار گروهي از طلاب و فرماندهان سپاه :
شعار اسلامي بايد همراه با عمل باشد.

جمعی از فرماندهان نیروی زمینی سپاه پاسداران و گروهی از طلاب مدرسه علمیه بقیة‌الله الاعظم قنوات، صبح روز پنج‌شنبه 26/7/86 با حضرت آیت الله العظمی صافی دیدار كردند.

معظم له حضور این دو قشر در كنار هم را مصداق بارز وحدت و همدلی در جامعه اسلامی دانستند و فرمودند: همه ما در مقاصد و اهدافی كه داریم، باید اشتراك مساعی داشته باشیم و همه با هم برای عزت دین و عظمت مذهب زحمت بكشیم و آنچه در توان داریم برای تحقق اهداف ائمه و امام زمان علیهم السلام بذل مساعی كرده و اجماع كنیم.

ایشان با توجه به تشابه گفتاری كلمات صلاه و سلاح فرمودند: مسلمانان و اسلام نیاز به دو لشكر و سپاه دارد؛ یكی لشكر سِلاح و دیگری لشكر صَلاه. امروز الحمدلله می‌بینیم كه لشكر سِلاح یعنی همین نیروهای مسلح به سلاح‌های مادی،  به سلاح معنوی نیز مسلح می‌باشد كه همان صلاه است.

این مرجع تقلید با اشاره به نیروهای مسلح فرمودند: نیروهای نظامی باید به گونه‌ای باشند كه خودشان را منتسب به آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بكنند و آن چنان با قوت و صلابت عمل بكنند كه دشمنان فكر تجاوز به جامعه اسلامی را نداشته باشد.

ایشان تصریح كردند: در حال حاضر با توان نظامی و قدرت ایمان نیروهای نظامی كشورمان، دشمنان اسلام در برابر این همه عظمت و قدرت به وحشت افتاده‌اند.

این استاد درس خارج حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طلاب حاضر در جلسه فرمودند: كسانی كه در این مدرسه و با نام مقدس حضرت بقیة الله الاعظم درس می‌خوانند باید خود را به مراحل بلندی از علم و عمل برسانند و تلاش كنند كه در این مكان مقدس سرباز و خدمتگزار خوبی برای آقا امام زمان ارواحنا له الفداء باشند و برای دفاع از حدود و ثغور فكری و اعتقادی جامعه فردی شایسته باشند.

حضرت آیت الله العظمی صافی عظمت و عزت اسلام را كانون توجه همه مسلمانان قلمداد كرده و فرمودند: همه باید به این فكر باشیم كه عزت اسلام و حاكمیت اسلام افزایش یافته و احكام اسلام در جامعه بیشتر پیاده شود.

ایشان در ادامه افزودند: برای عظمت یافتن اسلام باید نقاط ضعف شناسایی و برطرف شود و افتخارات اصلی اسلام محفوظ بماند و ضعیف نشود و برای رسیدن به این اهداف باید در جامعه فریضه امر به معروف و نهی از منكر احیاء شود. 

 معظم له خاطرنشان كردند: نباید تنها شعار اسلامی بودن امور را بدهیم ولی به آن عمل نكنیم. در حكومت اسلامی باید تمام تلاش ها به سوی اجرای احكام الهی در جامعه باشد.

این استاد خارج حوزه، با اشاره به روایتی از نهج البلاغه، كه در آن امیر المومنین از رسول خدا روایت كرده است كه تمام كارهای خیر وجهاد در راه خدا، در برابر امر به معروف و نهی از منكر، مثل ذره آبی است پیش دریای بی پایان، فرمودند : مسلمان باید بر جامعه نظارت داشته باشد وناظر باشد كه احكام خدا  در جامعه پیاده بشود و احكام اسلام ضعیف شمرده نشود.

این مرجع تقلید حب محمد و آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین را شرط قبولی اعمال دانستند و فرمودند:‌ ما باید به همه جهات شرع و دین و مذهب اهمیت بدهیم و در رأس آنها خود را تحت ولایت علی بن ابیطالب و ائمه طاهرین علیهم السلام قرار دهیم كه اعمال بدون قبول ولایت محمد و آل محمد پذیرفته نخواهد شد.

معظم له در پایان فرمودند:‌ امروز اگر كسی امام زمان را نشناخته و بمیرد، به مانند زمان جاهلیت مرده است. همه ما باید خود را سرباز آقا بدانیم و در پی كسب رضای حضرت ولی عصر روحی و ارواح العالمین له الفداء باشیم.

پنجشنبه / 26 مهر / 1386