شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:
پافشاری بر اهداف اسلامی از ویژگی‌های سپاه پاسداران است./نیروی انتظامی طلایه‌دار امر به معروف و نهی از منکر باشد.

 

 

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:
پافشاری بر اهداف اسلامی از ویژگی‌های سپاه پاسداران است./نیروی انتظامی طلایه‌دار امر به معروف و نهی از منکر باشد.

 

 

 

سردار احمدی فرمانده جدید سپاه استان قم و سردار مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم در دیدارهای جداگانه‌ای در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی، از رهنمودهای ایشان بهره‌مند گردیدند.
نخست، معظّم له در دیدار فرمانده محترم سپاه استان قم با تقدیر از فعالیت های سپاه پاسداران و بیان این‌که سپاه از نهادهایی است که توانسته خطّ اسلامی خود را حفظ کند فرمودند: الحمدلله اهداف اولیه سپاه که همان پافشاری بر احکام اسلام و نشر معارف ولایت اهل بیت علیهم‌السلام بوده است، هنوز هم ادامه دارد و فرزندان عزیز ملّت در این نهاد، همچنان در حال انجام وظیفه هستند.
ایشان در بخش دیگری از توصیه‌های خود به فرماندهی جدید سپاه بیان داشتند: جریان جنگ تحمیلی و حضور خالصانه مردم در دفاع از دین و پیروزی‌هایی که نصیب ملّت شریف ایران شد، یک حرکت و جریان الهی بود که باید قدر این نعمت را دانست و یاد شهدای عزیزی که در راه دفاع از اسلام عزیز، فداکاری کردند، با اصرار و پافشاری بر اهداف آنها در دفاع از احکام شرع و عزّت اسلام، را گرامی داشت.
مرجع عالیقدر، در ادامه این دیدار افزودند: زحمات زیادی در قبل از انقلاب و زمان حضرت امام ره برای بروز چنین انقلاب عظیمی کشیده شده است که هدف همه اعتلای کلمه اسلام بوده است. باید ارزش‌های اسلامی که قبل و ابتدای انقلاب دنبال آن بودیم، بدون کم و زیاد دنبال شود و شما سپاهیان عزیز که در خط مقدّم این جبهه بوده‌اید، باید بر مواضع خود محکم بایستید و اولی به حفظ این ارزش‌ها و فداکاری‌ها خود شما هستید که اگر این ارزش‌ها حفظ شود اسباب عظمت بیشتر فراهم می‌شود و دشمنان منکوب‌تر خواهند شد.
سپس معظّم له در دیدار فرمانده محترم نیروی انتظامی استان قم با تقدیر و تشکر از فعالیت های این عزیزان فرمودند: کار شما کار انبیاست. تامین امنیت مردم عزیز، و ایجاد آرامش در جامعه باعث می شود مردم بتوانند بهتر به وظایف دینی خود عمل کنند. بدانید در این کار بزرگی که انجام می دهید ثواب زیادی می برید و قلب حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه را از خود مسرور می سازید.
ایشان در قسمت دیگری از بیانات خود با اشاره به اهمیت نیروی محترم انتظامی در جلوگیری از مفاسد فرمودند: بسیاری از مفاسد فرهنگی و اقتصادی و امنیّتی که در جامعه به وجود می‌آید با فداکاری شما عزیزان برطرف می‌شود و اگر شما مصمّم به اجرای احکام اسلام به خصوص امر به معروف و نهی از منکر باشید، بیشتر این خلاف‌ شرع‌ها برطرف خواهد شد، لذا شما باید در امر به معروف و نهی از منکر پیش‌قدم باشید.
ایشان در ادامه، با بیان موقعیت ویژه قم در جهان اسلام افزودند: قم شهر با عظمتی است که در انظار جهانیان قرار گرفته است؛ بنابراین باید شما عزیزان نسبت به افزایش فضای معنوی در این شهر اهتمام بیشتری کنید.
باید طوری رفتار کنید که امنیت و آسایش مردم در همه زمینه‌ها بخصوص در زمینه دین تأمین شود و این طور نباشد که قم، برای کسانی که می‌خواهند احکام اسلام را زیر پا بگذارند، جای امنی باشد.
آیت الله العظمی صافی در ادامه این دیدار، با اشاره به لزوم اهتمام یبشتر مسئولان به مسأله حجاب افزودند: متأسفانه مفاسد مختلفی  را که انسان می‌بیند متأثر می‌شود. مخصوصاً مسأله بی‌حجابی که باید قم در زمینه جلوگیری از این مفسده و امر به معروف و نهی از منکر در این قضیه پیشروی سایر نقاط باشد و بتوانید طوری عمل کنید که کسانی که می‌خواهند در این شهر این حکم الهی را زیر پا بگذارند نتوانند و بدانید در این صورت است که رضایت خداوند را فراهم کرده‌اید. ان شاء الله روز به روز بر توفیقات شما افزوده شود.

لازم به ذکر است که در ابتدای این دیدارها، گزارشی از سوی فرماندهان محترم سپاه و نیروی انتظامی استان قم خدمت معظم له ارائه شد.

دوشنبه / 2 آذر / 1394