پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
بيانات مهم حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار رياست محترم مجلس شوراي اسلامي با معظم له

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دكتر لاریجانی صبح امروز پنج‌شنبه 25/3/1391 با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار و گفتگو كرد.
در ابتدای این دیدار جناب آقای دكتر لاریجانی گزارشی از برنامه‌های مجلس نهم را خدمت معظم له ارائه نمود و سپس حضرت آیت الله العظمی صافی بیانات مبسوطی ایراد فرمودند.
ایشان با اشاره به اهمیت مجلس شورای اسلامی و جایگاه مهم این قوّه در نظام جمهوری اسلامی، فرمودند: نمایندگان مجلس وظیفه دارند در تمام امور مملكتی نظارت داشته باشند و از حقوق مشروع مردم دفاع نمایند. مجلس ما باید مستقل، شجاع و بدون در نظر گرفتن ملاحظات، به بهترین وجه از حقوق ملت دفاع نموده و امور داخلی و خارجی كشور را به طور كامل رصد نماید.
معظم له با ذكر خاطراتی از روند شكل‌گیری مجلس و شورای نگهبان در اوایل انقلاب - به زمانی كه خودشان دبیر شورای نگهبان بودند و توجه شدید و اهمیتی كه ایشان به قوانین و دستورات اسلامی و رفع مشكلات مردم و عزت نظام اسلامی می‌دادند ـ اشاره فرمودند و بیان داشتند: نمایندگان نباید در دفاع از حقوق مشروع مردم ساكت باشند؛ نماینده‌ی عبد السكوت برای مملكت ضرر دارد؛ آنها باید مصلحت مملكت اسلامی را در نظر گرفته و تمام توان خود را صرف عزّت و سرافرازی نظام اسلامی كنند.

ایشان با ابراز تأسف از اعدام تعدادی از ایرانیان در عربستان سعودی، به انتقاد از دستگاه دیپلماسی كشور پرداختند و ابراز داشتند: وزارت امور خارجه‌ی ما باید برای مردم این مسأله را روشن كند؛ اگر چنین مسأله‌ای صحت دارد، مسئولین دیپلماسی كشور مقصر هستند وباید پاسخگوی ملت ایران باشند. ملت از این حق خودشان نخواهد گذشت.
حضرت آیت الله العظمی صافی با توجه به مسأله‌ی گرانی و تورم شدید در مملكت فرمودند: نمایندگان جدید باید تمام اهتمام خود را در این قرار دهند كه مسأله‌ی فقر، گرانی و بیكاری را ریشه‌كن نموده و معیشت مردم را حداقل در حد متوسط وبلكه بالاتر از آن قرار دهند.
ایشان در بخش دیگری از بیاناتشان به ذكر بعضی از مشكلات فرهنگی جامعه پرداختند و افزودند: مسأله حجاب و اختلاطی كه متأسفانه امروز در جامعه پیش آمده است، همه باعث دلسردی مردم متدیّن و دلسوزان به نظام و انقلاب می‌شود وباید زودتر از این چاره‌ای اندیشید و برای رفع نگرانی‌های موجود در جامعه، راه‌حلی سریع و قاطع به كار بست تا مسأله‌ی عفاف و حجاب اسلامی در جامعه‌ به خصوص در ادارات و نهادهای ما حاكم شود.
ایشان در خاتمه ضمن تقدیر و تشكر از نمایندگان، هیئت رئیسه و ریاست مجلس، به انتخاب مجدد دكتر لاریجانی به ریاست مجلس اشاره كردند و فرمودند: شما انشاء الله بتوانید با درایت و تدبیری كه دارید به بهترین وجه همراه با نمایندگان مجلس به امور مهم و حساسی كه در جامعه وجود دارد،‌ بپردازید.
معظم له در پایان برای موفقیت و خدمت بیشتر نمایندگان به مملكت اسلامی دعا فرمودند.

 

پنجشنبه / 25 خرداد / 1391