جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
بازديد مرجع عاليقدر از مسجد امام حسن عسكري عليه السلام

مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی قبل از عزیمت به مشهد مقدس، با حضور در مسجد امام حسن عسكری علیه‌ السلام، از مراحل ساخت و توسعه این مسجد بازدید كردند.

مسجد امام حسن عسكری علیه السلام كه به امر مبارك امام حسن عسكری علیه السلام ساخته شده، و در طول صدها سال مورد توجه علما و مؤمنین و محدثین بزرگ بوده است، در زمان مرحوم حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی رحمة الله علیه، حدود هفت هزار مترمربع به ساختمان قدیم این مسجد اضافه شد، و در زیربنایی حدود بیست و پنج هزار متر مربع بازسازی گردید كه یكی از شاهكارهای بزرگ اسلامی در عصر حاضر به شمار می‌رود.
حضرت آیت الله العظمی صافی در ابتدای این بازدید، از پیشرفت‌های ساختمان مسجد جدید كه به وسیله‌ی مهندس گرجی گزارش آن ارائه شد، ابراز قدردانی و تشكر كردند.
معظم له در جمع كارگران و كاركنان، و پرسنل فنی و مهندسی توسعه مسجد، ضمن تشكر و قدردانی از همه كسانی كه در بنای مسجد امام حسن عسكری علیه السلام سهمی دارند فرمودند:
علاقه‌ی قلبی من این است كه من هم یك كارگر ساده برای این مسجد باشم، كه این افتخاری بس بزرگ است.
ایشان در ادامه با بیان اینكه این مسجد به حضرت امام حسن عسكری علیه السلام پدر بزرگوار حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا له الفداء منسوب است فرمودند: اكنون هم این مسجد، مورد عنایات خاصه‌ی حضرت ولی الله الاعظم حجة‌ ابن الحسن علیه الصلاة و السلام می‌باشد، و خدمت در اینجا موجب خشنودی و خرسندی قلب مقدس ایشان است.

ایشان ابراز امیدواری كردند كه این مسجد تا ظهور موفور السرور حضرت ارواح العالمین له الفداء به بهترین وجه ممكن نورافشانی داشته، و جامعه‌ی اسلامی ما از آن بهره‌مند شوند.
همچنین معظم له در ادامه بیانات خویش، ساخت بنای جدید این مسجد را اعتبار و آبرویی بزرگ برای شهر مقدس قم، و حوزه‌علمیه دانستند.
ایشان در خاتمه ضمن تشكر مجدد از خیرینی كه از ابتدا تا كنون در این مسجد مساعدت و همكاری داشته‌اند،‌ برای همه آنها دعا، و مزید توفیقات همه را در خدمت به مكتب نورانی تشیع مسألت نمودند.

 

 

دوشنبه / 12 تير / 1391