جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمی صافی در دیدار فرمانده نیروی انتظامی استان قم:
نيروي انتظامي با قدرت و قوّت وظايف اصلي خود را كه همان حفظ امنيت و مبارزه با منكرات مي‌باشد ادامه دهد و از منع و اعتراض ديگران واهمه‌اي نداشته باشد.

صبح امروز چهارشنبه 8/6/1391 فرمانده‌ی جدید نیروی انتظامی استان قم سردار مجتبایی با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار كرد.
معظم له در این دیدار، بیاناتی ارائه فرمودند كه قسمتی از آن به شرح ذیل است:
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم. بسم الله الرحمن الرحیم. الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سید الاولین و الآخرین سیدنا ابی القاسم محمد و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین لاسیما مولانا بقیة‌الله فی الارضین و اللعن علی اعدائهم اجمعین الی یوم الدین.
وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ یدْعُونَ إِلَى الْخَیرِ وَیأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَینْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ/آل عمران؛ آیه104.
با عرض تشكر از شما عزیزان، بنده از بیانات شما استفاده كردم و بخشی از مطالبی را كه می‌خواستم تذكر بدهم، شما تذكر دادید. واقعاً همه باید در همین مسیر تبلیغ دین، حفظ سنت‌های اسلامی و حفظ هویت معنوی جامعه تلاش كنند.
الحمدلله نیروی انتظامی طبق آنچه كه من درك كرده‌ام مورد رضایت مردم است؛ چرا كه شما عزیزان در مسائل دینی، مثل امر به معروف و نهی از منكر تا جایی كه ممكن بوده و دیگران مانع نشده‌اند موفق بوده‌اید.

مهمترین وظیفه نیروی انتظامی همین است كه صیانت جامعه را حفظ كنید و نگذارید منكرات و معاصی در جامعه رواج پیدا كند.
نیروی انتظامی از نهادهای مورد حاجت جامعه است و مانند برخی نهادها نیست كه بود و نبودشان علی السواء باشد. اگر این نیرو نباشد جامعه نمی‌تواند پیشرفت داشته باشد. باید این نیرو هر چه بیشتر، محكم‌تر و مجهزتر باشد و احساس مسئولیت كند كه این برای مردم اسباب امنیت و آسایش و رفاه می‌شود.
شما باید مواظب باشید كه منكرات رواج پیدا نكند كه اگر اینطور شد جلوگیری از آن سخت‌تر می‌شود؛ امسال از پارسال مشكل‌تر است و اگر جلوگیری نشود چند سال دیگر خیلی دشوارتر می‌شود تا جایی كه جلوگیری از آن ناممكن می‌شود.
نیروی انتظامی با قدرت و قوّت وظایف اصلی خود را كه همان حفظ امنیت و مبارزه با منكرات می‌باشد ادامه دهد و از منع و اعتراض دیگران واهمه‌ای نداشته باشد.
البته همه باید در اجرای مقاصدی كه بیان داشتید همكاری كنند و نمی‌شود همه را به نیروی انتظامی واگذار كنیم. نباید طوری باشد كه نیروی انتظامی با این ملاهی و مناهی مبارزه كند و در جایی دیگر اینها مورد تشویق قرار بگیرند!
به هر حال در وضعیت فعلی مردم به نیروی انتظامی خوش‌بین شده‌اند و باید این اعتماد و خوش‌بینی مردم را قدردان باشید و آن را حفظ كنید.
تعلیمات اسلامی خود به خود صیانت‌بخش است، و مانع از انجام معاصی و منكرات می‌شود و كسانی كه مرتكب منكرات می‌شوند تقوا و ایمان به مبدأ و معادشان ضعیف است. شما اگر الان از بسیاری بپرسید كه چرا در جامعه مرتكب معاصی و ملاهی نمی‌شوند می‌گویند كه چون مسلمانیم و متعهدیم كه به احكام اسلام عمل كنیم.
آنهایی كه زنهایشان چادر دارند و با بهترین حجاب وارد جامعه می‌شوند به خاطر تعهد به اسلام و احكام آن، اینطور عمل می‌كنند. راه اصلی هم همان است كه ما متعهد به اسلام باشیم، متعهد به شعائر اسلام باشیم و هر چه آنها در جامعه تقویت پیدا كند مقاصد دین بیشتر تأمین می‌شود.
معظم له در بخش دیگری از بیانات خود با ذكر اهمیت و جایگاه شهر مقدس قم فرمودند:‌
انجام وظیفه در شهر قم با وجود حرم حضرت معصومه علیها السلام و سوابق درخشان این شهر و حوزه علمیه جهانی اسلام، سنگین‌تر است و شما باید در تأمین این مقاصد و اهداف، بیشتر از سایر شهرها تلاش نمایید.
بنده مجدداً از شما تشكر می كنم و امیدوارم كه شما در عش آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین بتوانید موجبات رضایت خاطر مبارك حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم كنید. هر تلاشی هم كه می‌كنید به حساب ایشان بگذارید و ایشان هم كمك می‌كنند و انشاء الله مقاصد تأمین خواهد شد. و السلام علیكم و رحمة الله
در ابتدای این دیدار، فرمانده نیروی انتظامی استان قم گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این نیرو ارائه داد.

 

چهارشنبه / 8 شهريور / 1391