پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی مشهد مقدس:
تمام نهادها بايد نيروي انتظامي را در مبارزه با فساد اخلاقي و امر به معروف و نهي از منكر ياري دهند./دريافت حقوق از بيت المال براي كساني كه خيانت به اسلام مي كنند جايز نيست

فرماندهان نیروی انتظامی شهر مقدس مشهد روز چهارشنبه 28/4/91 با مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار كردند.
در ابتدای این دیدار، معظم له با تقدیر و تشكر از خدمات نیروی انتظامی، وجود نهادهایی، مانند این نیرو را در جامعه ضروری دانستند و فرمودند: در حكومت اسلامی هر نهادی موقعیت خاص خود را دارد؛ بعضی از آنها وجودشان در جامعه نقشی اساسی دارد كه اگر نباشد تمدن و فرهنگ آن جامعه از بین می‌رود، و انسان نمی‌تواند بدون وجود آنها زندگی كند؛ و بعضی از نهادها مورد لزوم جامعه نیستند، و نباید باشند.
ایشان خدمت به مشهد مقدس را افتخاری بزرگ دانستند و ادامه دادند: انجام وظیفه نیروی انتظامی در جوار ملكوتی بارگاه امام رضا علیه الصلاة و السلام قداست و اجر بیشتری دارد، چرا كه مشهد شهری جهانی و پایتخت معنوی ایران است.

حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به اجرای طرح های مبارزه با مفاسد اخلاقی در نیروی انتظامی، فرمودند: الحمدلله نیروی انتظامی در همه كشور ولو اینكه بعضی گله مند هستند و راضی به كار این نیروی عزیز نیستند وظیفه امر به معروف و نهی از منكر را انجام می دهد و باید هم ادامه دهد. وقتی مردم تعهد و اقتدار این نیرو را می‌بینند، بیشتر اعتماد می كنند و خوشحال‌تر می‌شوند.
معظم له با بیان اینكه هویت نیروی انتظامی، امر به معروف و نهی از منكر است بیان كردند: در انجام این وظیفه خطیر باید نهادهای دیگر به كمك نیروی انتظامی بیایند، و همه با هم با كمال قدرت، با مفاسد مختلف، مثل فساد اخلاقی و بدحجابی مبارزه كنند.
ایشان در ادامه بیانات خود در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی مشهد فرمودند: همه مردم بر امنیت اخلاقی نظام متفق القول هستند و می دانند كه اگر مفاسد اخلاقی ادامه پیدا كند و امر به معروف و نهی از منكر انجام نشود، نظام و جامعه رو به اضمحلال خواهد رفت و نابود خواهد شد.
مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی در ادامه با بیان اینكه همه در برابر حقوقی كه از بیت المال دریافت می كنند مسئول هستند فرمودند: حقوقی كه شما در برابر این خدمت بزرگ دریافت می كنید حق شماست، اما بعضی‌ها باید بابت حقوقی كه از بیت المال می‌گیرند پاسخ دهند، چرا كه نه تنها خدمتی به جامعه اسلامی نمی كنند بلكه به اسلام و مردم مسلمان خیانت هم می كنند. دریافت حقوق از بیت المال برای كسانی كه خیانت به اسلام می كنند جایز نیست.
ایشان در پایان با تشكر و مسألت توفیق برای نیروی انتظامی، مردم را رعیت امام زمان علیه الصلاة و السلام دانستند و خدمت به آنها را خدمت به آن حضرت برشمردند و برای توفیق بیشتر آنها در خدمت به اسلام و مردم دعا كردند.
 

 

جمعه / 30 تير / 1391