جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار فرماندهان سپاه قم:
مديران كشور مراقب حفظ مسير اوليه انقلاب باشند؛ نه خودشان راه كج بروند و نه مسير را عوض كنند./ لباس پاسدار، لباس پاسداري از دين و قرآن است و خود، اين لباس را پاس بداريد.

 

صبح دوشنبه 27/6/91، مسئول نمایندگی ولیّ فقیه در سپاه استان قم و فرماندهان سپاه استان با مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار كردند.
در این دیدار كه در آستانه هفته دفاع مقدس برگزار شد، مسئول محترم نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم، گزارشی از برنامه‌های این مركز ارائه داد.
معظم له نیز در این دیدار بیاناتی ارائه فرمودند كه قسمتی از آن به شرح ذیل است:
***
بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله تعالی: «إِنَّ اللهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوص‏»/سوره صف، آیه4

بنده از توضیحات مسرّت‌بخشی كه تذكر دادید تشكر و این توفیقات را به همه شما تبریك عرض می‌كنم. واقعاً مسیر، مسیر دین، تبلیغ اسلام، تقویت كلمه‌ی لا اله الا الله و ترویج مكتب اهل بیت علیهم السلام است و امیدوارم در این مسیر مبارك، موفق باشید.
 
هدف تأسیس سپاه، دفاع از هویت انقلاب یعنی اسلامیت نظام بود
بنده انصافاً می‌دانم كه شما عزیزان از شعارهایی كه از اول انقلاب داشتید دور نشده‌اید، البته توقع هم همین است، چرا كه اصل تأسیس سپاه برای همین بوده است.
سپاه برای این به وجود آمد كه از انقلاب دفاع كند، آن هم نه از اسم انقلاب، بلكه از هویت انقلاب یعنی اسلام عزیز. الحمدلله حالا هم همین‌طور است و تا همیشه هم باید همین هویت حفظ شود و اگر خدای ناخواسته كسی بخواهد خدشه‌ای به هویت این انقلاب وارد كند سپاه پاسداران محافظ آن باشد.
 
انقلاب اسلامی، نعمت بزرگ الهی است
نباید یادمان برود كه این انقلاب از نعمت‌های بزرگی بود كه خداوند به ما عطا فرمود. مسأله انقلاب اسلامی و پیروزی آن، واقعه مهمّ تاریخی بود كه همه دنیا را متحیّر ساخت.
ما باید خدا را به خاطر این نعمت عظیم شكر كنیم‌ و نباید اجازه دهیم طوری شود كه این نعمت از دست برود و بركات الهی كه برای ما داشت و دارد ضعیف گردد.
پیروزی در دفاع مقدس از بركات غیبیه بود
دفاع مقدس هم همین‌طور از توجهات و بركات غیبیه بود. این مسأله هم تاریخ مهمی است كه باید آن را حفظ كنیم تا مردم آینده ببیند و بدانند كه ما یك چنین سابقه‌ای داشتیم؛ روزگاری برای این مملكت پیش آمده بود كه خیال می‌كردند اگر امروز به خرمشهر حمله كنند فردا تهران ساقط می‌شود و البته با حساب دنیایی خودشان درست هم بود، ولی الحمدلله مردم و جوانان عزیز ما، این شهدای راه حق، مقاومت، فداكاری و ایثاری از خود نشان دادند كه هیچ‌كس تصور آن را نمی‌كرد.
 
بزرگداشت هفته دفاع مقدس، یادآور مقاومت و فداكاری شهداء است
همین برنامه‌هایی هم كه شما دارید، برای این است كه این تاریخ را فراموش نكنیم و یادمان باشد كه با زحمات و فداكاری‌های شهداء بود كه این اوضاع فراهم شده است. باید این یادآوری‌ها همیشه باشد تا اهداف و نیات شهدای عزیز فراموش نشود. باید این تاریخ را برای اطلاع آیندگان حفظ كرد.
 
مدیران كشور مراقب حفظ مسیر اولیه انقلاب باشند
برای حفظ این تاریخ، باید تعهّد به احكام اسلامی و حفظ هویت انقلاب مخصوصاً از سوی مسئولان دیده شود. كسانی كه مدیریتی دارند، باید مواظب باشند كه نه خودشان راه كج بروند و نه این‌كه مسیر را عوض كنند. مسیر همان مسیری است كه روز اول مرحوم امام ره، مراجع و علما در آن مسیر بودند.
 
برای حفظ جامعه اسلامی باید بر همه جهات مراقبت كرد
اگر بخواهیم مسیر انقلاب حفظ شود باید در همه جهات اعم از دینی، سیاسی، اقتصادی و ... مراقب باشیم، كه اگر مثلاً از جهت دینی صدمه‌ای به جامعه وارد شود و طوری شود كه تعهّد مسئولان و مردم خدای ناكرده ضعیف شود، مسیر عوض خواهد شد. باید طوری شود كه مردم همیشه ببینند اسلام در حال پیشرفت است و احكام اسلامی در حال عملی‌شدن می‌باشد.
 
لباس پاسدار، لباس پاسداری از دین و قرآن است.
سپاه پاسداران هم – همان‌طور كه عرض كردم- از نهادهایی است كه الحمدلله تا به حال بر حرف اولیه خود باقی مانده‌اند و امیدواریم كه انشاء الله تا آخر هم، این‌گونه باقی بمانند كه اگر این طور باشد، كار شما جهاد است.
كسی كه لباس سپاه را می‌پوشد، در حال عبادت و جهاد است. اگر یك پاسدار، ملتفت باشد كه این لباس، یعنی لباس پاسداری دین، پاسداری قرآن، این خیلی با ارزش و والاست.
شما باید افتخار كنید كه سرباز لشكر امام زمان علیه السلام و لشكر اسلام هستید. باید افتخار كنید كه با پوشیدن این لباس، به همه اعلام می‌كنید كه ما می‌خواهیم اسلام را نگه داریم و پای حرف خودمان، یعنی اسلام می‌ایستیم و پرچم اسلام را در همه جا به اهتزاز درمی‌آوریم. اگر این طور باشد، این جهاد و عبادتی بزرگ و باارزش است.
به هر حال این توفیقاتی را نصیب شما شده است به شما عزیزان تبریك عرض می‌كنم. سلام بنده را به همه عزیزانی كه اینجا حضور ندارند و در این لباس مقدس خدمت می‌كنند ابلاغ بفرمایید. و السلام علیكم و رحمة الله و بركاته
سه شنبه / 28 شهريور / 1391