سه شنبه: 1403/01/28
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی در دیدار اعضای ستاد ساخت ضریح مطهر امام حسین علیه السلام:
اينجانب بر دستان سازندگان اين ضريح مطهّر بوسه مي‌زنم.

اعضای ستاد ساخت ضریح مطهر حضرت سید الشهداء علیه السلام صبح چهارشنبه 29/6/91 با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار كردند.
در این دیدار كه همزمان با دهه كرامت و در آستانه رونمایی از ضریح مطهر امام حسین علیه السلام انجام شد، مسئول این ستاد گزارشی از نحوه فعالیت‌های این مركز ارائه داد.
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نیز در این دیدار با اظهار مسرت از اتمام این كار معنوی بزرگ بیان داشتند: من به همه عزیزانی كه این افتخار نصیب آنها شده است، تبریك و تهنیت عرض می‌نمایم. چه خدمت و عبادتی بالاتر از این‌كه توانستید برای مضجع شریف و نورانی قبله احرار و سالار شهیدان حضرت ابی عبدالله الحسین علیه السلام ضریح بسازید و آن را در بهترین شكل ممكن به دوستداران اهل البیت علیهم السلام تقدیم كنید. باید كسانی كه این توفیق برای آنها فراهم شده تا بتوانند چنین خدمتی را به اهل بیت مخصوصاً حضرت سید الشهداء علیهم السلام انجام بدهند قدردان این نعمت باشند و آن را از توفیقات الهی و عنایات خاصه حضرات ائمه معصومین علیهم السلام بدانند.

معظم له در ادامه با اشاره به اهمیت بازسازی عتبات عالیات تأكید كردند: در مورد اقداماتی كه راجع به عتبات عالیات می‌شود اگر امثال شما عزیزان این كار را قبول نكنند مطمئن باشید كشورهای دیگر آن را می‌پذیرند و با كیفیتی كه خودشان می‌خواهند این كار را انجام می‌دهند و اگر این طور شود، كم كم این مشاهد مقدسه از دست ما خارج می‌شود.
ایشان با بیان این‌كه طبق آیات قرآنی و روایات اهل بیت علیهم السلام، متصدی این امور باید افراد با تقوی و پاك عقیده باشند فرمودند: الحمدلله این توفیق نصیب شیعیان اهل بیت مخصوصاً مردم ایران و بخصوص مردم قم شده است كه همه باید قدردان این نعمت باشند و خدا را به خاطر توفیقی كه در خدمت به اهل بیت علیهم السلام نصیبشان شده شكر بگذارند و از این به بعد هم باید مردم ایران در این امر مهم و مقدس پیش‌قدم باشند.
معظم له در ادامه بیان داشتند: اولین شخصی كه از ساخت این ضریح منور و مقدس مسرور می‌شود، حضرت ولیّ عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند.
ایشان در پایان با آرزوی توفیق برای همه دست‌اندركاران این كار بزرگ مذهبی و ولائی فرمودند: اینجانب بر دستان سازندگان این ضریح مطهّر بوسه می‌زنم، و یا لیتنی كنت معكم؛ ای كاش بنده هم در خدمت همه‌ی كسانی كه این ضریح را ‌ساختند بودم و خدمتگزاری آنها را می‌كردم.
شایان ذكر است كه كار ساخت ضریح مطهر حضرت سید الشهدا علیه السلام كه از خرداد 1388 در قم آغاز شده بود به اتمام رسیده است و در دهه كرامت رونمایی خواهد شد و از 11 مهرماه به مدت دو هفته برای بازدید دوستداران اهل بیت علیهم السلام در معرض دید شیفتگان قرار خواهد گرفت.
 

پنجشنبه / 30 شهريور / 1391