پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت‌الله العظمی صافی در دیدار مسئولان اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان قم:
امّت اسلامي بايد با هوشياري، مانع اجراي نقشه خائنانه‌ي وهابيت در تخريب آثار اسلامي حرمين شريفين شوند./ انتشار متن وقف‌نامه‌هاي برجسته‌ي موقوفات كشور، نقش بسزايي در گسترش فرهنگ اسلامي وقف دارد.

دوشنبه 13/8/1391، مسئولان اداره كل اوقاف وامور خیریه استان قم و دست‌اندركاران همایش بزرگداشت امام‌زادگان استان قم با مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی‌مدظله‌الوارف دیدار كردند.

معظّم له در ابتدای این دیدار با قدردانی از مسئولان اداره اوقاف در بزرگداشت امام‌زادگان قم فرمودند: تكریم امام‌زادگان، احیاء و نشر امر اهل بیت علیهم‌السلام است و هر چه بیشتر و با عظمت‌تر باشد، موجب ترویج بیشتر مكارم دینی و اخلاقی در جامعه خواهد شد.

ایشان با اشاره به وجود وقف‌نامه‌های بارز و برجسته در موقوفات قم و سراسر كشور بیان داشتند: یكی از فعالیّت‌هایی كه مسئولان اوقاف و امور خیریه باید به آن اهمیت بدهند، انتشار وقف‌نامه‌های برجسته موقوفات در جامعه است چرا كه این وقف‌نامه‌ها، بیانگر اطلاعات بسیار ارزشمندی از افكار و اعتقادات گذشتگان ما است كه می‌تواند نقش بسزایی در زمینه گسترش فرهنگ اسلامی وقف داشته باشد.

حضرت آیت الله العظمی صافی در ادامه با بیان این‌كه همه‌ی حرمین شریفین، تاریخ اسلام است افزودند: دشمنان اسلام و وهابیت، محو و نابودی تاریخ اسلام را هدف قرار داده‌اند تا برای آیندگان اثری برای اثبات بعضی از مطالب باقی نماند و همه امّت اسلامی باید با هوشیاری، این نقشه خائنانه را نابود سازند.

معظم له در ادامه با تأكید بر لزوم حفظ آثار اسلامی در همه‌ی بلاد مسلمانان، به وجود میراث تاریخی اسلام و تشیع در سامراء نیز اشاره نمودند و بیان داشتند: به عنوان نمونه در سامرا كتیبه‌ی بسیار مهمی از خلیفه عباسی الناصر لدین الله است كه نشانه اعتقاد وی به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف می‌باشد. بنده به مسئولان بازسازی حرمین عسكریین علیهما السلام سفارش كردم كه امثال این كتیبه‌ و آثار باید حفظ شود تا دیگران ببینند كه حتّی خلفای عباسی هم به حضرت حجت علیه الصلوة‌ و السّلام اعتقاد داشته‌اند و این بسیار مهم است.

معظّم له در پایان با تشكر از مسئولان اداره اوقاف و امور خیریه، برای آنان از خداوند متعال مسألت توفیق نمودند.

 

سه شنبه / 9 آبان / 1391