جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی در اجتماع سالیانه‌ی اساتید حوزه‌:
وظيفه‌ي اصلي حوزه‌هاي علميه تربيت فقيه و انذار و تبليغ است.

در شب میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، حدود 700 نفر از اساتید درس خارج و سطوح عالی حوزه‌ علمیه با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار كردند.
در این دیدار كه بزرگترین اجتماع سالیانه‌ی اساتید حوزه مباركه قم محسوب می‌شود، ابتدا تعدادی از اساتید محترم درس خارج و سطوح عالی به سخنرانی و بیان نظرات خود پرداختند.
معظم له نیز با تبریك میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا علیها السلام، وظایف علما و فضلای حوزه‌های علمیه را در شرایط كنونی برابر دین و مكتب بسیار سنگین قلمداد نموده و فرمودند: همه ما برای عظمت روز افزون اسلام، ترویج ولایت اهل بیت علیهم السلام و نیز از بین بردن دسیسه‌های دشمنان اسلام وظیفه بسیار سنگینی بر عهده داریم كه باید با آمادگی كامل در جهت ادای وظیفه عمل كنیم.

ایشان در ادامه با ابراز تأسف از مشكلاتی كه مسلمانان در سرتاسر دنیا با آن مواجه هستند بیان داشتند: هجوم همه جانبه دشمنان به شعائر و احكام اسلامی و خود مسلمانان بسیار زیاد است. باید در مقابل این هجوم، خدمت ما به اسلام و تعظیم شعائر اسلامی بیشتر شود و در این میان، اساتید بزرگوار حوزه مسئولیت سنگین‌تری بر عهده دارند.
مرجع عالیقدر در ادامه، با بیان این‌كه یكی از ویژگی‌های حضرت زهرا علیها السلام احیای امر به معروف و نهی از منكر می‌باشد اضافه كردند: امر به معروف و نهی از منكر مسأله بسیار مهمی است كه همه باید برای احیای آن تلاش كنیم. باید همگان در هر كجا كه هستند این وظیفه بسیار مهم را به نحو احسن انجام دهند.
معظم له خطاب به اساتید بزرگوار حوزه مباركه قم فرمودند: انتظار حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از ما خیلی زیاد است و نباید فراموش كنیم كه همه می‌خواهیم خود را به عنوان نوكر و سرباز آن حضرت معرّفی كنیم و خدمت‌گزار ایشان باشیم.
حضرت آیت الله العظمی صافی مسأله فقاهت در حوزه را اساس تشكیل و در رأس وظایف حوزه برشمرده و فرمودند: اساس حوزه‌های علمیه بر این است كه فقه آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین كه كامل‌ترین برنامه زندگی است ترویج شود و همه باید مقید به ترویج فقاهت باشند.
ایشان در ادامه به آیه شریفه‌ی نفر اشاره كردند و وظیفه‌ اصلی را تفقه در دین، و انذار و تبلیغ احكام و معارف نورانی اسلام و اهل بیت علیهم السلام دانستند و از همگان خواستند كه این وظیفه‌ی الهی را به بهترین وجه انجام دهند.
ایشان در پایان با تقدیر و تشكر از حضار در جلسه، توفیقات بیشتر آنان را در انجام وظایف از خداوند متعال مسألت نمودند و برای عظمت حوزه‌های علمیه دعا كردند.

 

سه شنبه / 17 ارديبهشت / 1392