پنجشنبه: 1403/01/30
نسخه مناسب چاپSend by email
نگراني شديد حضرت آيت الله العظمي صافي از حوادث و اتفاقات چند روز گذشته

حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار تعدادی از فضلا و طلاب حوزه‌ی علمیه قم مطالب بسیار مهمی را در واكنش به حوادث پیش آمده در چند روز گذشته بیان داشتند كه در ذیل بخش‌های مهم بیانات معظم له آمده است:

چرا باید در مقابل این همه خلاف شرع سكوت كرد؟ آیا هنوز هم جای توجیه باقی مانده است؟
مگر می‌شود كسی بگوید كه من منتظر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستم و یا قرآن را قبول دارم ولی در مقابل این همه فساد و بی‌بندوباری ساكت باشد؟
وظیفه‌ی همه‌ی دوستداران اهل بیت علیهم السلام این است كه از اَعمال خلاف شرع كه اخیراً اتفاق افتاده است ابراز انزجار و تنفر نمایند.
امر به معروف و نهی از منكر وظیفه‌ی یكایك مسلمانان می‌باشد. وظیفه‌ی رسانه‌ی ملی، روزنامه‌ها و سایت‌های اسلامی این است كه مردم را به وظایف دینی در مقابل منكرات آشنا نمایند.
نباید وضعیت طوری شود كه معروف، منكر و منكر، معروف جلوه داده شود. اشخاصی كه عمداً احترام احكام اسلام را از بین می‌برند و فسق و فجور را در مملكت ترویج می‌كنند، در پیشگاه خداوند متعال و ارواح طیبه‌ی شهیدان مسئول هستند.

مگر می‌شود جشن استقبال از نوروز را اسلامی خواند؟ آیا موسیقی‌ها و رقص‌ها و بی‌بند و باری‌هایی كه در این جشن اتفاق افتاده، خلاف شرع مقدّس اسلام نیست؟
خدا شاهد است من غصه‌دار و ناراحت هستم. احكام اسلام را مسخره می‌كنند و هتك حرمت می‌نمایند. این همه مخارج و هزینه‌های زیاد و ولخرجی از بیت المال جواب دارد.
در مملكتی كه این همه بیكار و فقیر وجود دارد و بسیاری از مردم در تأمین معاش اولیه خود مشكل دارند و گرانی و تورّم بیداد می‌كند، چرا باید باز هم این همه اسراف باشد؟
ما از مجلس و قوه‌ی قضائیه توقع داریم كه به وظیفه‌ی شرعی خود عمل نمایند و جلوی این فسادها را بگیرند.
نظامی كه با خون هزاران شهید آبیاری شده است، نباید آن را با كارهای نسنجیده و خلاف شرع سبك و تضعیف كنیم.همه‌ی ما امروز در مقابل ارواح مقدس شهیدان مسئولیم و باید پاسخگو باشیم.
انشاء الله ملت بزرگوار ایران با اتحاد و یكپارچگی و تمسك به قرآن كریم و اهل بیت علیهم السلام همیشه سربلند و سرافراز و عزیز باشند و به وظایف اسلامی خود عمل نموده، تا قلب مقدس آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را از اعمال خود راضی و خشنود نمایند.

چهارشنبه / 23 اسفند / 1391