پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني در ديدار جمعي از طلاب:
كسب علم و اخلاق نيكو بايد همواره مد نظر طلاب باشد.

حضرت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی صبح امروز دوشنبه 14/8/86 در دیدار گروهی از طلاب مدرسه علمیه امام حسن مجتبی، علیه السلام، فرمودند: مدارس و حوزه‌های علمیه نعمت بزرگی برای جامعه اسلامی ایران هستند.

معظم له با اشاره به اقبال جوانان به تحصیل علوم حوزوی افزودند: فراگیری علوم و تعالیم اسلامی سعادتی است كه نصیب هر كسی نمی‌شود.

ایشان در ادامه فرمودند: حضور در مدارس علمیه آن هم به روش سنتی و با مدیریت بزرگان دین موفقیت بزرگی را در زندگی آدمی رقم می‌زند و این فرصت ذی قیمتی است كه میزان سنجشی برای ارزیابی‌اش وجود ندارد.

این مرجع تقلید با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق، علیه السلام، بیان داشتند: امروز طلاب و فضلای مدارس و حوزه‌های علمیه بعنوان شاگردان مكتب امام جعفر صادق، علیه السلام، تلقی می‌شوند و این مهم وظیفه آنان را سخت‌تر و دشوارتر از سایر اقشار جامعه می‌گرداند.

معظم له تصریح كردند: خوشرویی و اخلاق نیكو، بالابردن سطح علمی همراه با معرفت ، تلاش برای جلب رضایت پروردگار متعال و انجام فرامین الهی مهترین مسائلی است كه باید مد نظر همه طلاب و فضلای مدارس و حوزه های علمیه باشد.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با بیان اینكه " عمر ما زودگذر است و باید به بهترین وجه ممكن از آن استفاده وافی را ببریم " تاكید كردند: انسان باید قدر خود و توانمندی‌های خویش را با توجه به این عمر ناچیز و كم بداند. با گام برداشتن در راه خدا و پیشه كردن تقوا و جلب رضایت خلق خدا، مهمترین برنامه‌های زندگی بشری را می‌توان رقم زد.

 

دوشنبه / 14 آبان / 1386