جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
آيت الله العظمي صافي: اساس تبليغات اسلامي بايد بر محور مهدويّت باشد.

صبح شنبه 25/03/92 مسئول و اعضای برگزاركننده همایش دكترین مهدویت با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار كردند.

معظّم له در این دیدار بیانات ارزشمندی به شرح ذیل بیان فرمودند:

بسم الله الرحمن الرحیم. الحمدلله رب العالمین و الصلوة و السلام علی سید الأولین و الآخرین سیدنا أبی القاسم محمد و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین و لاسیما مولانا بقیة الله فی الأرضین و اللعن علی اعدائهم اجمعین إلی یوم الدین.

بنده اولاً این توفیقاتی را كه برای شما و همكاران عزیز و بزرگوار شما فراهم شده است و انشاءالله بیشتر فراهم خواهد شد تبریك عرض می‌كنم و امیدوارم كه توجهات آقا حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بیشتر باشد و انشاء الله راه ترویج اسلام و خدمات بزرگی را انجام می‌دهید برای همه شیعیان مغتنم باشد و همه بتوانیم بهره‌مند شویم.

مسأله، مسأله ولایت و امامت حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است. هر چه راجع به اطراف آن وارد بشویم و بتوانیم مقاصد حضرت را در هر حدی كه ممكن است به ثمر برسانیم این بزرگترین خدمتی است كه به عالم بشریت انجام می‌شود، یعنی واقعاً به نظر حقیر هیچ خدمتی بالاتر از این نیست كه ما مردم را با حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف آشنا كنیم.

مقاصد آن حضرت باید برای ما نصب العین باشد. اساس تشكیلات حوزه باید بر معارف مهدویت باشد. حوزه‌ها به واسطه وجود حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برپاست و هر چه این فرهنگ با توسعه‌ای كه شما گفتید بیشتر شود برای ما اسباب خوشحالی و افتخار است.

ما باید معارف اهل بیت علیهم السلام و هدایت‌های آن بزرگواران را بیان كنیم. بالأخره مسأله بسیار با عظمت است. روایات و مخصوصاً آیات راجع به حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف آن قدر زیاد است كه باید به آنها توجه كنیم و زیر نظر داشته باشیم. مثل كتاب المحجة و امثال اینها كه راجع به آیاتی است كه درباره حضرت وارد شده است را باید مورد مطالعه قرار داد.

شما ملاحظه بفرمایید اینها همه برای ما منبع علم و منبع معرفت و بینش دینی است، یعنی بنده عرضم این است كه كل مطالب اسلام همین است و تبلیغ هم باید تحت همین مطالب باشد و احیای امر حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد. همه باید توجه داشته باشیم كه به وسیله فرهنگ مهدوی باید سایر مطالب دین را هم در بین مردم شایع بكنیم یعنی تمام اسلام را می‌توانیم به واسطه وجود مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مطرح كنیم. همین برنامه‌ای كه شما دارید و عزیزانی كه با شما همكاری دارند انشاءالله بتوانند مردم را با دین یعنی با دستورات دین از اصول دین گرفته تا فروع دین بتوانید به وسیله حضرت ولی‌عصر و معرفت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف همه را تحت تربیت فرهنگ مهدویت انشاءالله قرار بدهید.

امیدوارم كه خداوند متعال بر توفیقات شما بیفزاید. این روایات و این احادیث شریفه‌ای كه هست اینها هر چه بیشتر گفته شود جا دارد. باید مردم را به یاد حضرت بیندازیم همان‌طوری كه مرحوم آیة الله العظمی آقای بروجردی می‌فرمودند باید طوری باشد كه هیچ وقت آن حضرت را فراموش نكنیم. همه باید یادمان باشد كه خدمتگزار آقا حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف هستیم و همه نعمت‌ها و فیوضات به واسطه وجود مبارك امام زمان علیه الصلوة و السلام به ما می‌رسد.

اگر ما اسلام ناب را بخواهیم پیاده كنیم باید مسأله مهدویت را در حدی كه می‌شود تبلیغ نمود. الان بسیاری از نواقصی كه هست برای این است كه ما در مسأله مهدویت كوتاه آمده‌ایم ولی اگر چنانچه بتوانیم همه این مطالب را در آن شعاعی كه باید مطرح كنیم به نظر من همه مطالب كامل می‌شود و انسان در همه رشته‌های معرفت موفق می‌شود.

انشاءالله این توفیقات برای شما زیاد باشد و همان مژده‌ها و بشارت‌هایی كه فرمودند شما مشمول همان توجهات باشید كه «إِنَّ أَهْلَ زَمَانِ غَیْبَتِهِ الْقَائِلِینَ‏ بِإِمَامَتِهِ‏ وَ الْمُنْتَظِرِینَ لِظُهُورِهِ أَفْضَلُ مِنْ أَهْلِ كُلِّ زَمَان» یا «طوبى‏ للصّابرین‏ فی غیبته، طوبى للمقیمین على محبتهم اؤلئك الذین وصفهم اللَّه فی كتابه و قال‏ هُدىً لِلْمُتَّقِینَ الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ‏ ثم قال الله تعالى‏ أُولئِكَ حِزْبُ اللهِ أَلا إِنَّ حِزْبَ اللهِ هُمُ‏ الغالبون» این یك مسأله با اهمیتی است. اگر تاریخ مهدویت را نگاه كنیم می‌بینیم كه مسأله بالاتر از این است كه ما تصور می‌كنیم و باید این مسأله اساس تبلیغات ما باشد و فراموش نكنیم كه باید تبلیغات مهدویت برای مردم شایع بشود و همه مطالب مربوط به آن بیان شود.

امروز نسل جوان ما با شبهاتی روبروست. مخالفان به خصوص بهایی‌ها درصدد گمراه‌نمودن جوانان می‌باشند. شما و همه حوزویان وظیفه دارند كه به شبهات پاسخ بگویند و جوانان عزیز را از خطر گمراهی نجات دهند. امیدوارم كه بتوانید در این رشته ولایی كه برای همه اسباب افتخار است توفیقات زیادتری داشته باشید و السلام علیكم و رحمة الله و بركاته.

يكشنبه / 26 خرداد / 1392