سه شنبه: 1403/02/4
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار سرپرست وزارت علوم:
دانشجويان بايد با دو بال علم و اخلاق به قلّه‌هاي بلند علمي دسترسي پيدا كنند.

 

 جناب آقای دكتر توفیقی سرپرست وزارت علوم و هیئت همراه، صبح امروز پنج شنبه 11/7/1392 با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار و گفتگو كردند.

حضرت آیت الله العظمی صافی در این دیدار، با توجه به نقش و جایگاه این وزارت‌خانه‌ در تربیت دانشجویان فرمودند: از نظر علمی باید سعی كنید دانشگاه‌های ما به بالاترین مراتب علمی رسیده و رشد و ترقّی دانشگاه‌ها روز به روز بهتر شود كه انشاء الله در دنیا نمونه باشند.

معظم له با تأكید بر اهمیت تعلیم و تربیت در جوامع علمی اظهار داشتند: باید در كنار مسأله‌ی علم، به اخلاق و جنبه‌های مذهبی هم توجه ویژه‌ای صورت گیرد كه انشاء الله تعالی دانشجویان ما با دو بال علم و اخلاق بتوانند به قله‌های بلند علمی دسترسی پیدا كنند و برای اسلام و انقلاب، مایه‌ی افتخار و سربلندی باشند.

ایشان نقش اساتید را در تربیت دانشجویان بی‌بدیل خواندند و ادامه دادند:‌ نسبت به علوم انسانی و دانشگاه‌ها باید حساسیت بیشتری به خرج داد و سعی نمایید از اساتید صالح، متخصص و متدین در تمامی زمینه‌های علمی استفاده نمایید.

مرجع تقلید شیعیان جهان افزودند: مقاصد ما همان مقاصد اسلام است كه امیدواریم دانشگاهیان، با رفع نواقص و مشكلات، بتوانند به مملكت اسلامی در دستیابی به این مقاصد بهتر و بیشتر خدمت كنند.

معظم له به فرصت محدود عرصه‌ی خدمت‌گزاری اشاره كردند و فرمودند: البته این فرصت‌ها برای همه زودگذر است و باید از فرصت‌های بدست آمده به نحو اَحسن استفاده كرد و ما هم به شما و همكاران محترم حسن ظن داریم و دعا می‌كنیم كه در این راه موفق باشید و بدانید كه مسئولیت بسیار زیاد و وظیفه‌ی سنگینی دارید كه انشاء الله تعالی بتوانید رضایت خاطر انور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم كنید.

در ابتدای این دیدار جناب آقای دكتر توفیقی سرپرست وزارتخانه‌ی علوم گزارشی از برنامه‌های این وزارتخانه خدمت معظم له ارائه نمود.

جمعه / 12 مهر / 1392