جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
تأكيد حضرت آيت الله العظمي صافي بر الگوسازي از قم به عنوان شهر ديني در ديدار استاندار جديد قم

روز پنجشنبه 5/10/92 استاندار جدید قم حجت الاسلام و المسلمین آقای صالحی منش با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار كرد.
در ابتدای این دیدار، استاندار محترم گزارشی از برنامه های آینده استانداری ارائه داد.
معظم له نیز ضمن تبریك انتصاب ایشان و با اشاره به موقعیت خاص استان قم و مركزیت جهان تشیع فرمودند: شهر قم از نظر تاریخی و مذهبی كم نیست و بسیار با اهمیت است و قابل مقایسه با شهرهای دیگر نمی باشد. استان قم با استان های دیگر تفاوت های زیادی دارد. قم شهر اهل بیت علیهم السلام است لذا خدمت در قم، خدمت به اهل بیت علیهم السلام، شیعیان و دوستداران آن بزرگواران و حوزه علمیه است و به این علت، اهمیت كار دو چندان است. شخصیت های بزرگی در طول تاریخ در قم بوده اند كه اگر یك نفر از آنها در جای دیگری بود مایه افتخار و مباهات بسیار در آنجا می شد. حال همه آن بزرگان در یك جا به نام قم جمع شده اند و این نشانه عظمت بی حد و انتهای قم است.
ایشان در ادامه این دیدار با اشاره به اینكه شهر مقدس قم باید الگو باشد بیان داشتند: قم در جهان از ویژگی های خاصی برخوردار است به همین خاطر باید از همه جهات مخصوصاً از جهت دینی و ظواهر شرعی برای همه مردم و شهرهای جهان الگوی یك شهر مذهبی و دینی شود. امروز قم موقعیت جهانی دارد و فرامنطقه ای است.

مرجع عالیقدر در بخشی از سخنان خود افزودند: نواقصی كه در قم وجود دارد مخصوصاً نواقص اخلاقی باید به سرعت بر طرف شود. هر چه به امور مذهبی و دینی مردم رسیدگی بیشتر شود، اعتبار و عزت شهر بیشتر می شود و این می تواند زمینه بهره گیری سایر نقاط از شهر قم را بیشتر كند. باید قم طوری باشد كه وقتی دیگران به قم می آیند، از قم سوغات اخلاق، ادب و فرهنگ اسلام را با خود ببرند.
ایشان با اشاره به وجود حرم مطهر كریمه اهل البیت حضرت معصومه علیها السلام فرمودند: قم را مردم به حضرت معصومه علیهاالسلام و حوزه علمیه و محدثان و علماء راستین می شناسند و هویت قم همین عظمت ها می باشد.
در پایان این دیدار، حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به فرصت پیش آمده برای خدمت به قم، فرمودند: «كنون كه نوبت توست ای ملك به عدل گرای» حال كه نوبت خدمت شما شده است این را قدر بدانید و اینجا فقط باید برای خدا كار كنید و به خصوص برای خدمت به محرومان و نیازمندان خودتان را وقف كنید و رضایت خاطر شریف امام زمان عجل الله تعالی فرجه را به دست آورید. امیدوارم كه خداوند به شما توفیق خدمتگزاری به این شهر مقدس عنایت فرماید.
 

شنبه / 7 دى / 1392