جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
‌حضرت آيت‌الله‌العظمي صافي در ديدار اعضاي برگزاركننده‌ي كتاب سال ولايت:
معارف اهل بيت، عليهم السلام، را جهاني كنيد

حضرت ‌آیت‌الله‌العظمی صافی در دیدار عصر روز شنبه 19/8/86 اعضای برگزار كننده‌ی كتاب سال ولایت با ایشان، ضمن تأكید بر ضرورت توجه به معارف اهل بیت، علیهم السلام، به ویژه در ابعاد بین المللی فرمودند: این مقدار تلاشی كه انجام می گیرد كم است، زیرا توجه به معارف اهل بیت، علیهم السلام، در زمان ما بیش از گذشته ضرورت دارد.

ایشان با بیان اینكه هم اكنون تلاش می شود با مطرح كردن برخی مسایل، معارف اهل بیت،‌ علیهم السلام، تحت الشعاع قرار گیرد، تصریح كردند: خلفای بنی عباس نیز سعی می كردند علوم دیگری را وارد دین كنند تا معارف اصیل و حقیقی اهل بیت،‌علیهم السلام، را كمرنگ كنند و مردم را به علوم بی‌اساس مشغول نمایند و از اهل بیت غافل شوند.

این مرجع تقلید، بر ضرورت بازنگری و توجه به تبیین معارف اهل بیت، علیهم السلام، در حوزه‌های علوم دینی، عنوان داشتند: كسانی كه برنامه ریزی حوزه‌های علمیه را انجام می‌دهند، باید معارف اهل بیت،علیهم السلام، را حفظ و در متن حوزه جاری كنند.

ایشان بر نشر معارف دینی در ابعاد جهانی تأكید كرده و یادآور شدند: هر چه بیشتر، معارف اهل بیت، علیهم السلام، در جهان مطرح و احیاء گردد، فوائد و اثرات مثبت و سازنده آن آشكارتر خواهد شد.

‌حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی افزودند: مذهب و هویت ما در این است كه این حقایق در معرض استفاده و آگاهی مردم قرار گیرد، رشته‌های علوم اسلامی مستقیماً با معارف ائمه اطهار، علیهم السلام، ارتباط دارد كه ما باید آنها را گسترش دهیم.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی راد، دبیر علمی كتاب سال ولایت، گزارشی از روند فراخوان انتخاب كتاب سال ولایت ارائه داد و گفت: امسال جایزه ویژه امام صادق(ع) نیز خواهیم داشت و از این رو 400 عنوان كتاب كه پیرامون شخصیت آن امام است را مورد ارزیابی قرار داده‌ایم.

وی حضور نویسندگان غیرایرانی را در این دوره چشمگیر خواند و گفت: 40 عنوان كتاب خارجی در مسابقه شركت كرده‌اند.

شنبه / 19 آبان / 1386