شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
در دیدار رییس کتابخانه ملی با آیت الله العظمی صافی مطرح شد:
لزوم ارتباط علمي با كتابخانه هاي مهمّ كشورهاي ديگر

امروز پنجشنبه 30/11/93، آقای دكتر صالحی رییس كتابخانه ملّی به همراه معاونان خود با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی دیدار كرد.
در ابتدای این دیدار، دكتر صالحی گزارشی از برنامه های خود در كتابخانه ملّی ارائه نمود.
معظّم له با تقدیر و تشكّر از ایشان فرمودند: كار شما در انتشار و احیاء كتب و حفظ آثار گذشتگان به ویژه آثار دینی و فرهنگی كشور بسیار با اهمیت است.
تاریخ اسلام و كشور و سوابق اقوام و ملل همه در كتاب ها مذكور است و عالم و دانش و فنون مختلف و هنر اسلامی در كتابخانه ها است؛ باید آنها را به طور صحیح و كامل به نسل جدید و آیندگان منتقل نمود. البته باید افراد متخصّص، دقیق و محقّق با شما در این برنامه همكاری نموده تا بتوانید به بهترین نحو ممكن به مردم علم دوست این آثار را نشان دهید.
ایشان در قسمت دیگری از بیانات خود با اشاره به وجود كتابخانه های مهم در بعضی از كشورها فرمودند: كشورهایی، مانند هند، تونس و مراكش دارای كتابخانه های بزرگ و مهمّی هستند كه ارتباط با آنها بسیار مفید و ارزشمند می باشد و باید از سرمایه عظیم علمی آنها نیز استفاده نمود.

مرجع عالیقدر با ذكر خاطراتی از سفر خود به هندوستان در قبل از انقلاب فرمودند: بعضی از كتابخانه هایی كه آنجا مشاهده كرده ام آن قدر بنده را تحت تأثیر قرار داد كه واقعاً نمی خواستم از آن محیط علم و كتاب بیرون بیایم و به دوستان می گفتم علم در اینجاست و باید آن را به دیگران منتقل كنیم.
آیت الله العظمی صافی در پایان این دیدار ضمن مسألت مزید توفیقات برای ایشان و همكارانشان فرمودند: انشاءالله تحت توجهات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در ترویج و نشر معارف نورانی اهل بیت علیهم السلام موفق و مؤید باشید.
 

پنجشنبه / 30 بهمن / 1393