جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
در دیدار شهردار تهران با آیت الله العظمی صافی مطرح شد:
لزوم حفظ هويت ديني در برنامه هاي عمراني شهر تهران

روز پنجشنبه 16 بهمن ماه 93، آقای دكتر قالیباف با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی با ایشان دیدار كرد.
شهردار محترم تهران، در ابتدای این دیدار، گزارشی از فعالیت های انجام گرفته توسط شهرداری و نیز برنامه های آینده خود ارائه داد.
معظم له نیز با تقدیر از فعالیت های دكتر قالیباف و همكارانشان فرمودند: بنده از جنابعالی و كسانی كه با شما در این مقاصد بسیار بلند و با ارزش همكاری دارند، تشكّر می كنم و امیدوارم كه انشاءالله توفیقات شما در خدماتی كه شروع كرده اید بیشتر شود و همه مورد توجّه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار بگیرد.
ایشان خدمت به مردم را نعمت بزرگ خداوند دانسته و افزودند: خدماتی كه توانسته اید انجام دهید و رضایتمندی مردم را كسب كنید، همه نعمت بزرگ خداست كه باید آن را قدر بدانید و تلاش نمایید كه این رضایتمندی بیشتر از پیش شود.
این مرجع عالیقدر، ابعاد خدمات شهرداری را بسیار بالاتر از خدمات عمرانی دانستند و بیان كردند: فعالیت های شهرداری تنها مسائل عمران و آبادانی نیست، همین كه شما در كارهایتان همه ابعاد عمرانی و فرهنگی و مذهبی را با هم پیش می برید بسیار قابل تقدیر است.

معظم له در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به برخی اقدامات فرهنگی انجام شده در شهرداری تهران فرمودند: اگر اشخاصی باشند كه از این كارهای مهمّ دینی ناراحت هستند، اینها از باب عدم التفات و یا نادانی است. شما باید كار خودتان را انجام دهید. بسیاری از كارهایی را كه دیگران نتوانستند قبلاً انجام دهند شما با شجاعت انجام دادید.
ایشان با توجه به لزوم حفظ هویت اسلامی كشور به ویژه شهر تهران فرمودند: باید هویّت دینی كاملاً محفوظ باشد و در كارهای عمرانی و بناها، مسائل دینی و معماری اسلامی و سنّتی رعایت گردد.
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در ادامه، با اشاره به فعالیت شهرداری تهران در مراسم اربعین حسینی فرمودند: رفتن شما به كربلا و خدمت به مراسم باشكوه اربعین حسینی علیه السلام بسیار قابل تقدیر و اسباب خوشحالی است. انشاء الله مانند این برنامه ها ادامه پیدا كند و بتوانید الگویی برای سایر ارگان ها در خدمت به دین باشید.
مرجع عالیقدر در پایان این دیدار ضمن مسألت توفیق بیشتر برای دكتر قالیباف فرمودند: سعادتی بهتر از این نیست كه خداوند و امام زمان علیه السلام از انسان راضی باشند. قدر فرصت خدمت رسانی به مردم را بدانید و به فعالیت های ارزنده تان ادامه دهید. من بخاطر كارهای مفید و دینی شما، به حضرتعالی علاقه دارم و امیدوارم كه همیشه در این امور پیشقدم باشید.

جمعه / 17 بهمن / 1393