جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
بيانات آيت الله العظمي صافي گلپايگاني در خصوص حوادث يمن

 

دكتر امیرعبداللّهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه، امروز با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی دیدار كرد.
ایشان در ابتدای این دیدار، گزارشی از اوضاع جاری منطقه و حوادث تجاوز عربستان به یمن ارائه داد.
معظّم له با تشكّر از ایشان و اقدامات وزارت خارجه در این رابطه فرمودند: حوادث مهمّی كه در منطقه رخ داده است، باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد و با دقت كامل و تأمل زیاد، اقدام مناسب را انجام داد.
ایشان با توجّه به حوادث یمن و تجاوز جنایتكارانه عربستان سعودی به مردم مظلوم و بی دفاع یمن فرمودند: چرا باید جوامع بین المللی و بخصوص سازمان ملل در مقابل كشتار مردم بی گناه یمن بی تفاوت باشند و چرا بجای اینكه از مظلوم دفاع كرده و داد او را از ظالم بگیرند، این سازمان – كه وظیفه حمایت از مظلوم بی گناه و بی دفاع را دارد- علیه آنان قطعنامه صادر می كند و در حقیقت، دست ظالم را در ادامه جنایات خود باز می گذارد؟

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در ادامه بیانات خود افزودند: حكّام عربستان باید بدانند كه این تجاوز جنایتكارانه سرانجام خوبی برای آنان ندارد و باید پاسخگوی این همه قتل و غارت باشند. مردمی بی گناه؛ اعم از كودك و زن و پیر و جوان به دست ظالمین جنایتكار در این چند روز به خاك و خون افتاده اند، آیا نباید كشورهای عربی و جهان اسلام از آنها حمایت كنند؟
مرجع عالیقدر با اشاره به وظیفه وزارت امور خارجه افزودند: امروز مردم یمن مظلوم هستند و وظیفه اصلی وزارت خارجه كشور این است كه با دیپلماسی قوی وارد شده و بتواند دست ظالم را از آنها كوتاه نماید.
خوشبختانه تا به حال هم اقدامات خوبی از طرف این وزارتخانه انجام شده و باید این مسیر ادامه پیدا كند و مسئولان دیپلماسی كشور، تعامل با كشورهای منطقه و جهان اسلام را سرلوحه اصلی كارهای خود قرار دهند.
معظّم له در خاتمه برای پیروزی مردم بی دفاع یمن و مظلومین منطقه دعا نموده و از خداوند متعال خذلان و نابودی دشمنان اسلام را مسألت نمودند و برای توفیق بیشتر آقایان وزارت خارجه جهت خدمت به اسلام و مملكت اسلامی دعا كردند.

پنجشنبه / 27 فروردين / 1394