جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
ديدار رئيس جمهور محترم جناب دكتر روحاني با حضرت آيت الله العظمي صافي

آقای دكتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به اتفاق تعدادی از وزراء، رئیس دفتر و دستیار ویژه‌ی خود با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار و گفتگو كرد.
در ابتدای این دیدار آقای رئیس جمهور از حمایت‌های حوزه علمیه، مراجع عظام تقلید وبالاخص حضرت آیت الله العظمی صافی از برنامه‌های دولت تشكر نمود و گزارشی از وضعیت فعلی كشور ارائه نمود.
مرجع عالیقدر جهان تشیع نیز با تقدیر و تشكر از آقای دكتر روحانی و هیئت همراه فرمودند: من از شما تشكر میكنم و برای موفقیت بیشتر شما در خدمت به مردم و سربلندی نظام اسلامی دعا میكنم.
معظم له ادامه دادند: ما میدانیم كه امكاناتی كه در دست شماست محدود است و شما با پاره ای از مشكلات گذشته روبرو هستید؛ اما تلاش و جدیت شما و همكاران محترمتان برای رفع كمبودها و مشكلات و رفع موانع اقتصادی و برای رفاه مردم مشهود می‌باشد. مردم فهیم ما این مطالب را درك می‌كنند و به دولت شما امیدوار هستند، شما هم سعی كنید این روحیه ی امید و نشاط را برای مردم حفظ نمایید و اهتمام شما به رفع نگرانی‌ها ستودنی است.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی كاهش هرچه بیشتر اختلافات جناحی را به نفع مردم و مصلحت كشور دانسته و افزودند: توجه به سیاست خارجی حائز اهمیت است و نباید فقط یك یا چند كشور موضوع سیاست خارجی ما باشد. بلكه باید به رابطه سازنده با دیگر كشور‌ها توجه شود
ایشان با توجه به اوضاع منطقه و دسیسه‌های دشمنان برای مسلمانان جهان فرمودند: امروز خطر داعش و گروه‌های تروریستی بسیار زیاد است و باید با درایت و ارتباط درست با كشورهای اسلامی این خطر را برطرف و جهان اسلام را از لوث این جنایتكاران پاك نمود.
حضرت آیت الله العظمی صافی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند: انشاء‌الله شما بتوانید با كارهای خوبی كه برای مردم شریف ایران انجام می‌دهید رضایت خاطر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را جلب نمایید و حاكمیت شرع مقدس و هویت دینی كشور ما همیشه محفوظ باشد.
معظم له در این دیدار، از وزیر محترم بهداشت  جناب آقای دكتر هاشمی  كه در جلسه حضور داشتند، تشكر ویژه نمودند و فرمودند كه این انتخاب برای دولت باعث افتخار است كه اینچنین به مردم خدمت میكند.
مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به سوابق تاریخی  بیان فرمودند: شهر قم از شهرهای مهم عالم اسلام است كه مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به این شهر قداست خاصی بخشیده و سوابق تاریخی و حدیثی این شهر هم حاكی از شهری است كه همیشه در عالم اسلام محترم و مقدس بوده است و خدمت به این شهر و مردم آن افتخار بزرگی است كه انشاء‌الله شما بیش از پیش در این خدمت بزرگ موفق باشید
معظم له در بخش دیگری از این دیدار كه به صورت خصوصی برگزار شد، مطالب مهم دیگری را با جناب آقای دكتر روحانی در میان گذاشتند.

پنجشنبه / 7 اسفند / 1393