جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
توصيه هاي مهمّ آيت الله العظمي صافي در ديدار با رياست سازمان صدا و سيماي كشور

امروز جمعه اول اسفند ماه 1393، آقای دكتر سرافراز ریاست صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی با ایشان دیدار كرد.
در ابتدای این دیدار، دكتر سرافراز گزارشی از برنامه‌های خود در صدا و سیما ارائه داد.
سپس معظم له ضمن اشاره به مسئولیت بزرگ صدا و سیما فرمودند: صدا و سیما یكی از نهادهای مهمّ مملكتی است كه با نهادهای دیگر كاملاً تفاوت دارد. مسئولیت بسیار بزرگ و سنگینی بر دوش شما نهاده شده است كه مهم‌ترین آنها هدایت و ارشاد مردم می‌باشد. صدا و سیما یك مدرسه بزرگ علمی و فكری می‌باشد كه با افكار و اعتقادات مردم در ارتباط مستقیم است، لذا باید مدرّسین این مدرسه، انسان‌های آگاه، متعهّد و عالم باشند.
ایشان، معرّفی معارف والای اهل بیت علیهم السلام را از وظایف اصلی صدا و سیما دانسته و افزودند: اگر امروز دشمنان اسلام بخصوص گروه خطرناك و تروریستی داعش، چهره رحمانی اسلام را خشن معرّفی می‌نمایند باید ما در مقابل، بتوانیم حقیقت اسلام و معارف نورانی قرآن را به دنیا ارائه دهیم. وظیفه بزرگ شما، تبلیغ مبانی بلند تشیّع و معارف والای اهل بیت علیهم السلام است. تعظیم شعائر دینی به معنای واقعی كلمه از اهداف اولیه صدا و سیما می‌باشد كه باید در همه برنامه‌ها ملاحظه شود.

آیت الله العظمی صافی در بخش دیگری از سخنان خود فرمودند: در برنامه‌ها باید از وجود علما و روحانیت آگاه كه به مسائل و مبانی اسلام آگاهی كامل دارند استفاده شود و از نشر مطالب ضعیف و سست كه موجب رنجش خاطر مردم با ایمان می‌شود جلوگیری شود.
ایشان توجه به مسأله حجاب و عفاف در برنامه های مختلف صدا و سیما را لازم دانسته و بیان داشتند: سعی كنید در تمام فیلم‌ها و برنامه‌ها، عفاف و حجاب و پوشش اسلامی مراعات شود و از نشان دادن صحنه‌هائی كه مخالف با عفاف و حجاب است جلوگیری گردد.
معظم له در قسمت دیگری از فرمایشات خود با توجه به اینكه سال جدید با ایام فاطمیه تقارن دارد فرمودند: خیلی مواظب باشید كه احترام ایام فاطمیه نگهداری شود و در برنامه های خود حرمت این ایّام مقدس حفظ شود و نوروز امسال نوروز فاطمی باشد.
آیت الله العظمی صافی در پایان این دیدار با مسألت توفیق برای ایشان فرمودند: سعی كنید حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از شما راضی باشد و وجود مبارك ایشان مسرور و خرسند شوند. البته ما با توجه به اینكه شما از خانواده روحانیت هستید توقع و انتظار بیشتری هم داریم كه همه شئون اسلامی در این سازمان بزرگ رعایت شود و از این فرصت پیش آمده، به بهترین وجه ممكن استفاده كنید و نواقصی را كه وجود داشته برطرف نمایید. ما هم برای شما دعا می كنیم كه در این كار مهمّ موفق باشید و بدانید «من كان لله كان الله معه»

جمعه / 1 اسفند / 1393