پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
بيانات مهمّ آيت الله العظمي صافي در اجتماع بزرگ اساتيد سطوح عالي و خارج حوزه علميه قم:
خدا مي داند گاهي اوقات از هجوم هايي كه به دين مي شود خواب ندارم./وظيفه اصلي حوزه هاي علميه، دفاع از دين و كسب رضاي امام زمان عليه السلام است.

همزمان با فراسیدن عید بزرگ مبعث حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله، اجتماع بزرگ اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در محضر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف در شب عید، در دفتر معظم له تشكیل شد.

در این جلسه با شكوه و معنوی كه با حضور نزدیك به 1000 نفر از اساتید حوزه علمیه برگزار شد، معظم له ضمن تبریك مبعث پیامبر گرامی اسلام، خطاب به اساتید محترم فرمودند: امیدوارم كه همه شما تحت توجهات حضرت ولیّ عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشید و بتوانید در این زمان، وظایفی كه بر عهده روحانیت است را به نحو احسن انجام دهید و بتوانیم طوری عمل كنیم كه آن حضرت در همه حال از ما خوشحال و خشنود باشند.

مرجع عالیقدر با سنگین خواندن مسئولیت حوزه های علمیه در دنیای امروز، افزودند: البته وظایف ما بسیار مشكل است. ما باید آماده باشیم؛ برای خدمت به دین و دفاع از حدود و ثغور آن.

در شرایط و اوضاع دنیای امروز، سنگین ترین وظیفه ها بر عهده حوزه است. روحانیت ما باید بیش از همه وقت، آماده به دفاع از دین و امر به معروف و نهی از منكر و ارشاد و هدایت مردم باشد.

ایشان با اشاره به امتحانات و ابتلائات عصر غیبت بیان كردند: مطالب و اوضاع و احوال زمان غیبت و امتحاناتی كه برای مؤمنین پیش می آید بسیار مهم است. همه باید مراقب باشیم از این امتحانات سربلند بیرون بیاییم و این احساس مسئولیت باید برای همه طلاب محترم؛ چه در حوزه علمیه قم و چه در حوزه های شهرستان ها وجود داشته باشد.

آیت الله العظمی صافی با تأكید بر حفظ اتحاد و همدلی در دفاع از حدود و ثغور اسلام فرمودند: همه طلاب و اساتید محترمی كه دغدغه حفظ دین دارند باید آماده باشند. همه با هم و با اتحاد و همدلی باید برای این تهاجمی كه به دین می شود خود را آماده كنند.

معظم له در بخش دیگری از بیانات خود با اعتراض به برخی مطالب مطرح شده در برخی روزنامه ها اضافه كردند: باید روحانیت آگاه باشد كه چه كسی اینگونه به دین حمله می كند؟ چه كسی باید جوابگوی این تهاجم ها باشد؟ این حرف های نامربوط زده می شود و هیچ كس هم حرفی نمی زند.

نمی شود هیچ كار نكرد و كم كم شاهد از بین رفتن ارزش های دینی بود. همه آقایان باید احساس كنند كه مسئولیت بزرگی بر عهده آنان است. خدا می داند حقیر گاهی اوقات از سنگینی مسئولیت و حمله هایی كه به دین می شود خواب ندارم. همه باید به فكر حفظ دین و مرزهای عقیدتی باشیم.

ایشان در بخش پایانی این دیدار با شكوه، با قدردانی مجدد از اساتید حاضر در جلسه، فرمودند: هدف همه ما باید كسب رضای حضرت ولی عصر علیه السلام باشد و این هدف جز با امر به معروف و نهی از منكر در مقام حفظ دین محقق نمی شود. حقیر از خداوند می خواهم شما عزیزان را در وظایفی كه بر عهده گرفته اید موفّق بدارد و از شما هم التماس دعا دارم.

در ابتدای این دیدار چند تن از اساتید معظم حوزه علمیه قم به ایراد سخنرانی پرداختند و مطالبی درباره امامت و ولایت و نقش آن در پیشبرد اهداف متعالی اسلام بیان كردند.

سه شنبه / 6 خرداد / 1393