پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
بيانات مهم حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار دكتر قاليباف

آقای دكتر قالیباف شهردار تهران و یكی از كاندیداهای ریاست جمهوری چهارشنبه شب 8/3/1392 با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار كرد.

در این دیدار، معظم له مطالب مهمی را پیرامون اوضاع جهان اسلام و كشورهای همسایه و همچنین وضعیت داخلی كشور بیان فرمودند.

حضرت آیت الله العظمی صافی در ابتدای این دیدار، با اشاره به مسئولیت سنگین ریاست جمهوری فرمودند: مسئولیت‌ بسیار سنگین است و باید با اخلاص و توجه به خداوند متعال و استمداد از آقا امام زمان علیه السلام انجام وظیفه نمود كه اگر این‌چنین باشد، خداوند هم انسان را یاری می‌نماید.

ایشان در ادامه به مشكلات مردم و ضرورت توجه و ریشه‌یابی آنها اشاره كردند و افزودند: اوضاع كنونی و وضعیت بد اقتصادی و سیاسی كه الان با آن روبرو هستیم همه به واسطه‌ی عمل نكردن به احكام اسلام و توجه ننمودن به نظرات مردم با ایمان و دلسوزان می‌باشد.

معایب كنونی و نواقص موجود هیچ ارتباطی با قرآن و اسلام ندارد، بلكه به خاطر فاصله گرفتن از اسلام و ارزش‌های اصولی انقلاب است.

معظم له یكی از دلایل دین‌گریزی جوانان را سوء مدیریت برخی مسئولان دانستند و ادامه دادند: اگر مدیریت صحیح، دلسوز و كارآمد در كشور باشد، بسیاری از مشكلات به تدریج برطرف می‌گردد.

حضرت آیت الله العظمی صافی مسئولان را به پاسخگویی در پیشگاه خداوند فراخواندند و اظهار داشتند: اگر به خاطر كارهای نسنجیده، برای مردم و كشور مشكلی درست شود و مردم، حكومت اسلامی را مقصر بدانند و این امر موجب جدایی بعضی از دین و نظام گردد، این گناه بزرگی است و باید مسئولان در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.

ایشان به توان و پتانسیل بالای مكتب و علوم اهل بیت علیهم السلام اشاره كردند و فرمودند:‌ ما باید با مدیریت صحیح و در زیر سایه‌ی احكام اسلام و مكتب اهل بیت علیهم السلام به دنیا اعلام كنیم كه سعادت واقعی و رفاه و آسایش در التزام و پایبندی به دین و قرآن است.

معظم له همه‌ی مسؤولان را به عمل دعوت نمودند و افزودند: زمان شعار، گفتار و داد زدن گذشته است و مردم عمل می‌خواهند و باید با عمل، نشان داد كه دین و نظام اسلامی می‌تواند كشوری مستقل و با عزت و سربلند داشته باشد و مردم را امیدوار كنند.

مرجع تقلید شیعیان جهان با انتقاد از دیپلماسی ضعیف چند ساله فرمودند: نمی‌شود همه‌ی كشورها را از خود جدا نمود و با همه قهر شد. همه‌ی‌ شیعیان جهان چشم امیدشان را به ایران اسلامی دوخته‌اند.

ایشان با اشاره به اوضاع تأسف‌بار بعضی از كشورهای اسلامی فرمودند: می‌شود با تدبیر و درایت كامل و ارتباط همراه با عزت با كشورها، بسیاری از مشكلات را برطرف نمود.

حضرت آیت الله العظمی صافی در ادامه فرمایشات خود تأكید كردند كه مردم ما متدین و با ایمان هستند و می‌خواهند انسان‌هایی متدین و با اخلاص، مدیریت جامعه را در دست داشته باشند.

معظم له با اشاره به وضعیت بد اقتصادی و مشكلات طاقت‌فرسای محرومان فرمودند: مسأله اول، اقتصاد و حل مشكلات اقتصادی است. گرانی اجناس به خصوص كالاهای اساسی و كمبود دارو برای مردم زیان‌بار است. تورم و فشار اقتصادی زیبنده‌ی كشور اسلامی كه دارای این همه منابع و ثروت‌های خدادادی است نمی‌باشد.

معظم له در خاتمه‌ی بیانات خود فرمودند: امّیدوارم آنچه خیر شما و مردم است، پیش بیاید و همه بتوانیم رضای خاطر انور آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم نماییم.

جمعه / 10 خرداد / 1392