جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار رئيس سازمان بهزيستي استان قم:
امتياز بزرگ امت اسلامي به تعاون در بقاء است.

حضرت آیت الله العظمی صافی روز یكشنبه 11/9/86 رئیس سازمان بهزیستی استان قم و هیئت همراه را به حضور پذیرفتند.

معظم له در این دیدار با ذكر آیات و روایاتی از ائمه معصومین، علیهم السلام، در باب كمك به مستمندان،‌ فرمودند: هیچ صدقه‌ای بالاتر از این نیست كه انسان در گرفتاری‌ها دست هم‌نوعی را بگیرد و مشكلات آنان را برطرف سازد.

ایشان خصوصیات جامعه اسلامی را برشمردند، و تصریح كردند: حیات جامعه به این است كه تعاون و همیاری و كمك به مستمندان در جامعه زنده باشد.

این مرجع بزرگوار در ادامه افزودند:‌ در جوامعی كه اصل تنازع بقاء برقرار است همه سعی در غصب حق یكدیگر دارند و این باعث می‌شود جامعه منقرض شود،‌ ولی امتیاز بزرگ امت اسلامی به تعاون در بقاء است تا همه از زندگی خویش لذت ببرند و زندگی سالمی داشته باشند.

حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به اینكه هیچ عبادتی مانند این نیست كه انسان به مستحقی كمك كند، بیان داشتند: اگر ما بخواهیم خداوند به ما اعانت بكند و مورد اعانت حضرت حق قرار بگیریم باید كه به بندگان خدا و كسانی كه به هر دلیلی دچار ضعف هستند، كمك كنیم.

معظم له اهمیت كمك به نیازمندان را یادآور شدند و فرمودند: در روایت آمده است كه مسلمانی كه به این مسائل توجه نداشته باشد از ولایت خدا خارج است و تحت ولایت خدا نیست .

ایشان كمك به مستمندان را وظیفه همه برشمردند،‌ و تصریح كردند:‌ اسلامیت جامعه به این است كه كمك به دیگران در جامعه برقرار باشد.  

این مرجع تقلید با اشاره به اینكه كمك به مستمندان یك وظیفه همگانی است، ولی وظیفه كسانی كه در این زمینه مسئولیتی دارند، سنگین‌تر است، فرمودند:‌ آرزومندیم كه فقر بطور كلی از بین برود و هیچ مستضعفی در جامعه باقی نماند.

معظم له در پایان از خدمات و فعالیت‌های سازمان بهزیستی تقدیر كردند و برای همه كسانی كه در این راه قدم بر‌می‌دارند آرزوی موفقیت و اجر جزیل كردند.

در ابتدای این دیدار دكتر مظفری مدیر عامل سازمان بهزیستی استان قم طی سخنانی گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این سازمان را خدمت معظم له ارائه نمود.

يكشنبه / 11 آذر / 1386