چهارشنبه: 1403/02/5
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت‌الله العظمي صافي در ديدار جمعي از افسران ارشد نيروي انتظامي:
در جامعه اسلامي هركس بايد پليس خويش باشد

جمعی از افسران ارشد نیروی انتظامی سه شنبه 9/11/86 با حضرت آیت‌الله العظمی صافی دیدار كردند.

دراین دیدار معظم له با اشاره به اینكه در روایات تأكید بسیاری بر جاری شدن فریضه امر به معروف و نهی از منكر در جامعه شده است، فرمودند: نیروی انتظامی باید در احیای امر به معروف و نهی از منكر برای جلوگیری از فساد در جامعه بكوشد تا جامعه از گناه به دور باشد.

ایشان به حدیثی درباره اهمیت و ثواب امر به معروف و نهی از منكر استناد كرده و اظهار داشتند: در اسلام ثواب امر به معروف و نهی از منكر از حج و جهاد هم بالاتر است.

این مرجع تقلید با تقدیر از زحمات پرسنل نیروی انتظامی تصریح كردند: شغل نیروی انتظامی بسیار مقدس و بزرگ است؛ زیرا این نیرو حافظ جان، مال و ناموس مردم است.

معظم له خطاب به حاضران فرمودند: امر به معروف و نهی از منكر كنید تا دین در جامعه احیا شود و گناه از بین برود.

حضرت آیت الله العظمی صافی با بیان این‌كه دین اسلام نظم و دستورهای ویژه‌ای برای زندگی انسان دارد، خاطرنشان كرد: در جامعه اسلامی هركس باید پلیس خویش باشد و از تخلف خود جلوگیری كند.

ایشان ادامه دادند: همه باید در پی تحصیل بصیرت و دین باشیم و هرچه در این راه گام برداریم، راه برای ترقی و پیشرفت باز است.

معظم له تصریح كردند: ارزش انسان‌ها، به میزان بصیرت آنان در دین و خداوند است و هركس بصیرتش بیشتر باشد، به خداوند نزدیك‌تر است.

این مرجع تقلید، یكی از راه‌های افزایش بصیرت انسان را تفكر و تعقل درباره آفریدگان دانسته و با استناد به آیاتی از قرآن ابراز داشتند: انسان با تفكر در مخلوقات و جهان هستی، آفریدگار جهان را بهتر می‌شناسد.

ایشان در پایان با اشاره به حدیثی خاطرنشان كردند: ثواب یك ساعت تفكر، برابر با هفتاد سال عبادت است و همین تفكر و بصیرت است كه انسان را از سایر مخلوقات جدا می‌كند و به مقامات بالا می‌رساند.

سه شنبه / 9 بهمن / 1386