جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در سالروز تخريب حرمين عسكريين:
تعيين تاريخ براي ظهور مولايمان، كذب و دروغ است.

همزمان با 23 محرم الحرام، سالروز تخریب حرمین عسكریین، حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز چهارشنبه 10/11/86، طی سخنان مهمی بر فراموش‌نشدن این فاجعه بزرگ، تأكید نمودند.

این مرجع تقلید كه در پایان درس خارج فقه خود، سخن می‌گفتند، فرمودند: باید هرچه زودتر حرمین عسكریین بازسازی شود و امنیت در آنجا برقرار گردد، این فاجعه عظمی از حافظه تاریخ پاك نمی گردد و باید یاد این روز و آن مصیبت هولناك در اذهان باقی بماند تا برای همیشه اینگونه اعمال و عاملان آن محكوم و منفور باشند.

معظم له افزودند: تخریب حرمین شریفین عسكریین، مصیبتی بزرگ برای جامعه انسانیت است؛ زیرا ائمه علیهم السلام، فخر عالم انسانیت‌اند و این فاجعه كه در عصر حاضر به وقوع پیوست، مصیبتی است كه نه فقط بر شیعه بلكه بر تمام جامعه انسانیت وارد شد.

معظم له افزودند: دشمنان اسلام، متعصبانی نادان و مزدور اجانب‌اند و همه صفات رذیله در آنان جمع است وگرنه كسی كه بهره‌ای از وجدان و شعور داشته باشد، دست به چنین جنایتی نمی‌زند.

این مرجع تقلید، با اشاره به فتنه وهابیت و تخریب قبور ائمه بقیع تصریح كردند: هم اكنون نیز در حرمین شریفین، همین كارها را انجام می‌دهند و هر كجا آثار دین و اسم اسلام است، آن را محو می‌كنند تا برای سالهای دور، نامی از اسلام نباشد.

معظم له با اشاره به برخی جریان‌سازی‌ها پیرامون زمان ظهور،‌ فرمودند: تعیین تاریخ برای ظهور مولایمان حضرت ولی عصر اروحنا فداه كذب و دروغ است؛ ما همیشه در انتظار فرج و منتظر ظهور حضرت هستیم و امیدواریم ظهور موفور السرور حضرت بقیة الله  هرچه سریع‌تر واقع شود اما همگان بدانند این مسأله یكی از آیات و اسرار بزرگ الهی است كه ممكن است یك سال یا صد هزار سال دیگر به طول انجامد و در هر حال ما باید منتظر ظهور و در پی رضایت آن امام همام باشیم.

حضرت آیت الله العظمی صافی در پایان برای تعجیل در ظهور موفور السرور حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف دعا كردند.

چهارشنبه / 10 بهمن / 1386