جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
آيت الله العظمي صافي در ديدار رئيس ستاد انتخابات كشور:
اخلاق، سرلوحه كار انتخاباتي باشد

معاون وزیر كشور ، دوشنبه شب 15/11/85 با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار و گفتگو كرد.

معظم له با اشاره به رعایت اخلاق در تمام مراحل انتخابات فرمودند: فلسفه رسالت پیامبر، مكارم اخلاق است و ملت اسلامی باید پیرو واقعی ایشان باشد و  اخلاق را سرلوحه قرار دهند و تبلیغات انتخاباتی نیزباید بر اساس شئون و اخلاق اسلامی باشد.

ایشان افزودند: نمایندگی در مجلس، مسئولیت بزرگی است و یك نماینده باید شجاع، كاردان و مسئولیت پذیر بوده  و از كسانی باشد كه حفظ ارزش‌های اسلامی برای آنان اصل باشد و نه مطامع دنیوی.

ایشان با اشاره به حدیثی از پیامبر كه فرموده اند« اگرفردی، پست یا مسئولیتی را قبول كند و بداند كسانی شایسته‌تر از او نیز هستند باید كنار رود و الا به خدا و پیامبر و مؤمنان  خیانت كرده است»، افزودند:  اگر كسانی فكر می كنند می‌توانند به بهترین وجه این كار مهم را انجام دهند باید در انتخابات وارد شوند والا باید كنار روند.

این مرجع تقلید فرمودند: نمایندگان پس از راهیابی به مجلس باید نسبت به بیت المال و مصرف صحیح آن، احساس مسئولیت كنند. آنان حتی نسبت به یك ریال از بیت المال هم مسئول‌اند.

ایشان با اشاره به مقالات و گفتارهای رایج در مطبوعات فرمودند: همه نسبت به گفته‌ها و نوشته‌های خویش مسئول‌اند.

ایشان در خاتمه فرمودند: آنچه باید برای همه مسئولان و نمایندگان و احزاب بیش از هر چیزی اهمیت داشته باشد حفظ حاكمیت اسلام و ارزش‌های اسلامی است؛ مردم  هم دقت داشته باشند به كسانی رای دهند كه رضای خدا را بر هر چیز مقدم دارند،  ارزش‌های اسلامی به حقیقت برایشان مهم باشد و هم چنین رفاه و آسایش مردم و سرافرازی و سربلندی كشور و نظام اسلامی را مد نظر داشته باشند.

دوشنبه / 15 بهمن / 1386