چهارشنبه: 1403/02/5
نسخه مناسب چاپSend by email
آيت الله العظمي صافي در ديدار فرماندهان نيروي زميني سپاه:
حضور پرشكوه مردم در راهپيمايي 22 بهمن، وظيفه مسئولان را سنگين‌تر نمود.

جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای زمینی و هوایی سپاه صبح روز سه شنبه 23/11/86 با حضرت آیت الله العظمی صافی دیدار كردند.

در این دیدار معظم له با بیان آیات و روایاتی پیرامون دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا فرمودند: محكم‌ترین دستگیره‌ی ایمان این است كه انسان محبت و دوستی دوستان خدا و بغض و نفرت دشمنان خدا را در دل داشته باشد.

ایشان با بیان روایتی، حب و بغض برای رضای خدا را با فضیلت‌تر از بسیاری از اعمال چون نماز، روزه، حج و ... با دانستند و بیان داشتند: اگر در دل كسی معیار دوستی و دشمنی با دیگران، و انجام اعمال براساس رضای خدا قرار گرفت، او كسی است كه مطابق آیه شریفه قرآن، خداوند ایمان را در دلش ضبط كرده است.

این مرجع تقلید با بیان اینكه باید رضای خدا و پیغمبر را بر هر چیزی مقدم شمرد، افزودند: در قرآن خطاب به پیامبر گرامی اسلام آمده است كه به مردم بگو، اگر فرزندان، همسران، خویشان، تجارت و ‌كسب و مقامی كه در دنیا دارید را از خدا بیشتر دوست داشته باشید، باید منتظر امر خدا كه همان عذاب الهی است باشید.

معظم له جنگ حق و باطل را یكی از میدان‌هایی برشمردند كه انسان‌ها در آن مورد آزمون و امتحان قرار می‌گیرند، و فرمودند: همه این رشادت‌ها و فداكاری‌هایی كه در دوران صدر اسلام و در دوران دفاع مقدس دیده شد از ناحیه جوانانی بود كه از همه چیز صرف نظر كردند و رفتند تا با دشمنان خدا به مبارزه بپردازند.

حضرت آیت الله العظمی صافی در ادامه افزودند: غرض حب فی الله و بغض فی الله است كه انسان بتواند خودش را طوری بسازد كه همه چیزش را برای خدا نماید و در كارها هم مواظب باشد كه رضای خدا را درپی داشته باشد.

معظم له با اشاره به حضور میلیونی مردم در صحنه راهپیمایی 22 بهمن، بیان داشتند: این اجتماعاتی را كه ملاحظه كردید همه نشاندهنده‌ی علاقه‌ی به اسلام است و تحت هیچ عنوان دیگری نمی‌توان چنین جمعیتی را جمع كرد.

ایشان این حضور را نمادی از بغض فی الله و دشمنی با دشمنان خدا دانستند و تصریح كردند: باید از مردم تقدیر كرد؛ این مسئولیت مسئولان را زیاد می‌كند و اگر خدایی ناكرده كوتاهی از جانب مسئولین در اجرای احكام و نظارت بر انجام آنها صورت بگیرد، حجت برای آنها تمام است و در روز قیامت جمعیت 70 میلیونی می‌گویند كه ما آمدیم اما شما نبودید.

معظم له شعارهای داده شده در تظاهرات را منبعث از همین حب و بغض فی الله دانستند و تصریح كردند:‌ اینها خواستار عزت و سربلندی اسلام هستند و برای مخالفت با دشمنان خدا این گونه ابراز وجود می‌كنند.

ایشان پیشرفت‌ها و موفقیت‌های علمی و نظامی دانشمندان ایرانی را ستودند و افزودند: پیشرفت‌هایی كه اخیراً در سایه تلاش و كوشش دانشمندان ایرانی به وقوع پیوسته، باعث قوّت و عزت مسلمانان است و مسلمان باید علم و كمالات، و عزت و قوّت را دوست بدارد و از ضعف و سستی دوری كند و آن را دشمن بدارد.

 

سه شنبه / 23 بهمن / 1386