پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار جمعي از خواهران:
داشتن چادر عبادت و امر به معروف و نهي از منكر است.

جمعی از خواهران خادم در مسجد مقدس جمكران، خواهران مربی قرآن از تهران و مدیران كانون‌های بسیج مساجد استان هرمزگان صبح روز پنج شنبه 25/11/86 با حضرت آیت الله العظمی صافی دیدار كردند.

معظم له با ذكر این كه دشمنان اسلام در صدد كمرنگ كردن و زدودن ارزش‌های اسلامی از صحنه جامعه هستند، فرمودند: آنچه برای انسان ارزش است ثروت، مقام و شهرت نیست بلكه ارزش واقعی انسان در انجام اعمال صالح و كسب رضای خداوند است و باید با ترویج آموزه‌های دینی،‌ ارزش‌های اسلامی را در جامعه نهادینه و پررنگ كنیم.

ایشان با اشاره به سخنرانی یكی از نمایندگان پارلمان انگلیس در قرن گذشته بیان داشتند:دشمنان اسلام به این نتیجه رسیده بودند كه تنها راه از بین بردن اسلام سوزاندن قرآن، ویران كردن كعبه و كشف حجاب از بانوان مسلمان است و دشمنان اسلام بیشترین هجمه‌ی فرهنگی خود را نسبت به بانوان مسلمان انجام دادند تا آنها را از اعتقادات و ارزش‌های اسلامی منحرف كنند.

این مرجع تقلید با برشمردن ارزش‌های واقعی زن در اسلام، افزودند: می‌خواهند ارزش‌های واقعی زنان و عفاف و كرامتی كه اسلام به زن داده است از بانوان مسلمان بگیرند و بانوان را از مسیر واقعی منحرف كنند تا مَحرم و نامَحرم از بین برود و سنت‌های اسلامی را مورد حمله قرار دهند.

حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به اینكه بیشتر مسیحیان نیز در واقع بی‌دین و لائیك هستند،‌ تصریح كردند: دنیا  مورد هجوم فرهنگ بی‌دینی و لائیكی و بی‌اعتقادی به خداوند متعال قرار گرفته است و این فرهنگ یعنی: بازگشت به دوران جاهلیت و حیوانیت و اینكه هر كس هر طور كه می‌خواهد باشد.

ایشان با تأكید بر حضور خواهران محجبه و مؤمن در جامعه فرمودند: در این زمان ما نیاز به خواهرانی قاطع و معتقد داریم كه در برابر این موج بی‌دینی ایستادگی كنند و سنت‌های اسلامی را نشان دهند و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را الگوی خویش قرار دهند.

معظم له با ذكر روایتی كه در آن به فتنه‌های آخر الزمان اشاره شده است یادآور شدند: داشتن چادر عبادت و امر به معروف و نهی از منكر است. و خواهران مؤمن و معتقد باید مواضع دینی خود را حفظ كنند.

این مرجع تقلید،  خطبه‌ی حضرت زینب سلام الله علیها در شام مورد اشاره قرار دادند و فرمودند: با آن مصیبت‌هایی كه بر حضرت در كربلا و بعد از آن وارد شد مشاهده می‌شود كه حضرت زینب در شام مصیبت كشف صورت اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را همراه و هم‌ردیف مصیبت شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام بیان می‌كند

معظم له در این دیدار با بیان اینكه خدمت به مسجد مقدس جمكران و به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف افتخار است،‌ فرمودند: من افتخار می‌كنم اگر بعنوان خادم مسجد مقدس جمكران محسوب شوم.

پنجشنبه / 25 بهمن / 1386