شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار وزير فرهنگ و ارشاد:
بايد در روابط خارجي خود با كشور دانمارك تجديد نظر كنيم.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز شنبه 11/12/86 وزیر فرهنگ و ارشاد و هیئت همراه را به حضور پذیرفتند.

معظم له با اشاره به اهانت‌هایی كه اخیراً به ساحت مقدس رسول اكرم صلی الله علیه و آله شده است، فرمودند: هر چقدر مسلمانان در این موضوع ابراز انزجار كنند، باز كم است و جبران این جسارت‌ها نمی‌شود.

ایشان با اشاره به سابقه این‌گونه جسارت‌ها از زمان پیامبر گرامی اسلام بیان داشتند: دشمنان اسلام از همان زمان نبی مكرم اسلام خصومت و دشمنی‌ خود را با توطئه‌های گوناگون ابراز می‌كردند ولی خداوند متعال همه‌ی این توطئه‌ها را به نفع اسلام و پیامبر از بین برد و امر رسول اكرم از همان اول رو به پیشرفت و عظمت بوده است.

معظم له در ادامه افزودند: دشمنان اسلام از آنجایی كه نمی‌توانند پیشرفت و عظمت اسلام را ببینند، ناراحت می‌شوند و از این رو دست به چنین توطئه‌هایی می‌زنند.

این مرجع تقلید، توطئه‌ها و اهانت‌ها را نشانه عظمت اسلام دانستند و با استشهاد به حدیث شریف «الاسلام یعلو و لایعلی علیه» تصریح كردند: امروزه اسلام در دنیا جلوه كرده است و طرفداران بسیاری پیدا كرده است و مشاهده می‌شود كه دنیا در مقام شناختن اسلام برآمده است و روز به روز حقایق دین مبین اسلام آشكارتر می‌شود.

حضرت آیت الله العظمی صافی توطئه‌های دشمنان را موجب تقویت جبهه اسلام دانستند و فرمودند: دشمنان هرچقدر ابراز ناراحتی بكنند و در صدد توطئه برآیند، جهل و نادانی خویش را به اثبات رسانده‌اند و این اهانت‌ها نه تنها موجب ضعف اسلام نخواهد شد بلكه بر عظمت اسلام خواهد افزود.

معظم له ضمن تبیین وظایف مسلمین با اشاره به آیه شریفه‌ی «محمد رسول الله والذین معه اشداء علی الكفار رحماء بینهم» فرمودند: وظیفه مسلمانان، مسئولین و دولت‌های اسلامی این است كه در مقابل این برنامه‌ها، عكس‌العمل لازم را نشان دهند و ساكت نباشند. باید محكوم كنیم و در روابط خارجی خود با كشور دانمارك تجدید نظر كنیم.

ایشان با بیان روایتی از امیر المومنین در نهج‌البلاغه كه فرموده‌اند، « من ترك انكار المنكر بقلبه و لسانه و یده، فهو میت بین الاحیاء»، تصریح كردند: حیات دینی ما اقتضا می‌كند كه مقابل آنها عكس العمل نشان بدهیم و علاقه خودمان را نسبت به رسول اكرم نشان دهیم هر چند آنها كاری از پیش نخواهند برد ولی ما كه زنده‌ایم باید به وظایف خویش عمل كنیم.

این مرجع تقلید، مشكلات و مسائل دنیای اسلام را یادآور شدند و فرمودند: ما باید در دنیا همانطور كه در مسأله فلسطین مواضع مشخص و ثابتی داریم در قبال مسائل مسلمانان مظلوم دنیا بی‌تفاوت نباشیم و دنیا مواضع ما را بداند و ما باید در این موارد پیشگام باشیم و هرچه از دستمان برمی‌آید انجام دهیم.

معظم له با اشاره به برنامه زیارت از بعید كه در روز ارتحال رسول اكرم در سراسر كشور انجام خواهد شد فرمودند: اینكه مسلمانان در هر برنامه‌ای و مناسبتی ابراز انزجار و نفرت خویش را از این وقایع ابراز دارد، قابل تقدیر است ولی باید به گونه‌ای باشد كه این برنامه‌ها، با عزاداری‌های سنتی باشد و هرچه باشكوه‌تر برگزار شود.

در ابتدای این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد، ضمن اشاره به طرح برگزاری قرائت زیارت از بعید، همزمان با روز ارتحال رسول اكرم در سراسر كشور، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این وزارتخانه پرداخت.

 

شنبه / 11 اسفند / 1386