جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار نماينده قم:
مسئولين به فكر حل مشكلات قم باشند.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح پنج شنبه 15/1/87 حجة الاسلام بنایی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی را به حضور پذیرفتند.

در این دیدار معظم له ضمن تأكید بر مسئولیت سنگین و خطیر نماینده‌ی مجلس، فرمودند: نماینده و وكیل مردم باید موضع داشته باشد و نسبت به مسائل و احكام شرعی حساس باشد و همان طور كه از حریم خانه خود دفاع می‌كند از حریم احكام و مسائل شرعی و حقوق مردم دفاع كند.

ایشان بی‌تفاوتی در مسائل كشوری و احكام شرعی را زیبنده نماینده‌ی مردم ندانستند و خطاب به نمایندگان بیان داشتند: اگر كسی به قصد  خدمت به مردم و مملكت و دفاع از دین به مجلس می‌‌رود، خوب و پسندیده است و گرنه خانه‌ بنشیند بهتر است.

این مرجع تقلید با توجه به جایگاه ویژه قم در میان دیگر شهرها، خواستار حل ریشه‌ای مشكلات قم شدند و تصریح كردند: فقر و محرومیت باید از قم برچیده شود و كارهایی صورت بگیرد كه جوانان در قم بیكار نباشند؛ و وضع قم از نظر اقتصادی آبرومند باشد و در شأن قم باشد.

معظم له حضور كثیر زائران حرم كریمه اهل بیت و مسجد مقدس جمكران را فرصتی برای مسئولین این استان قلمداد كردند و فرمودند: اگر وضعیت اجتماعی و اقتصادی در قم خوب شود و ظاهر مردم و بانوان مناسب و در شأن قم باشد، زائر، این را الگویی برای خود قرار می‌دهد و پس از مراجعت از قم مبلّغ و مروّجی برای این فرهنگ خواهد شد.

پنجشنبه / 15 فروردين / 1387