چهارشنبه: 1403/02/5
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار رئيس و هيئت مديره صنعت مسكن و ساختمان ايران:
وظيفه دولت در حل مشكل مسكن از همه سنگين‌تر است.

حضرت آیت الله العظمی صافی روز یكشنبه 25/1/87 رئیس و هیئت مدیره صنعت مسكن و ساختمان ایران را به حضور پذیرفتند.

معظم له با اشاره به اینكه وضع خانه‌سازی و مسكن باید براساس سنت‌های اسلامی و برنامه‌های شرعی باشد، فرمودند: هویت و تمدن جوامع و جمعیت‌های گذشته از روی خانه‌سازی معلوم می‌شود كه چه هویت و آداب و سنتی داشته‌اند. كه امروزه متأسفانه این امر نادیده گرفته می‌شود.

ایشان با انتقاد از سبك خانه‌های جدید و با اشاره به اینكه در گذشته خانه‌ها از دو بخش اندرونی و بیرونی تشكیل شده بود، بیان داشتند: امروزه مسائل و ضوابط شرعی در خانه سازی مورد توجه قرار نمی‌گیرد و بیشتر خانه‌سازی‌ها به نوعی تقلید از كشورهای غربی است.

این مرجع تقلید مشكل مسكن را یكی از مشكلات طاقت فرسا نامیدند كه بیش از همه طبقه محروم را تحت فشار قرار داده است و تصریح كردند: اجاره خانه‌ها توان مستأجرین را گرفته و مشكلات فراوانی ایجاد كرده و دولت باید به این مسئله توجه جدی نماید.

حضرت آیت الله العظمی صافی با توصیه به مسئولین و كلیه كسانی كه می‌توانند در این راه كمك كنند، فرمودند: نبود مسكن كافی باعث ایجاد مفاسد اجتماعی می‌شود و همه وظیفه دارند در این راه تلاش كنند و وظیفه دولت از همه سنگین‌تر است و دولت باید وسیله و امكانات را برای كسانی كه می‌توانند در این راه كارگشا باشند فراهم نماید تا مشكلات مسكن و به تبع آن مشكلات ازدواج بیشتر جوانان حل شود.

معظم له با اشاره به اجر و ثواب ایجاد سرپناه برای طبقه محروم جامعه فرمودند: كسی كه می‌خواهد به ضعفا كمك كند باید مواظب باشد كه مشكلات آنها را زیاد نكند و برای آسایش مردم قدم بردارد.

ایشان مشكلات كنونی را برآمده از اسراف و تبذیر و ریخت و پاش‌ها دانسته و برنامه‌ریزی‌ مسئولین را در كاهش این مشكلات مؤثر خواندند و افزودند: طرح‌ها و برنامه‌هایی كه از سوی مسئولین ارائه می‌شود باید همراه با كار كارشناسی دقیق صورت بگیرد و باید این گونه مسائل به درستی تبیین شود، تا شاهد حل مشكلات باشیم.

در ابتدای این دیدار مهندس بیگدلی از اعضای هیئت مدیره صنعت مسكن و ساختمان ایران، گزارشی از وضع مسكن در كشور ارائه كرد.

 

يكشنبه / 25 فروردين / 1387