جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
ابراز تأسف عميق حضرت آيت الله العظمي صافي از حادثه غمبار انفجار شيراز

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز سه شنبه 27/1/87 به مناسبت سالروز ولادت یازدهمین اختر تابناك آسمان ولایت و امامت، در درس خارج فقه خود به تبیین جایگاه امامت و ضرورت آشنایی و ارتباط با معصومین علیهم السلام پرداختند.

معظم له ضمن اشاره به روایت « مَثَل اهل بیت علیهم السلام مانند كشتی نوح است؛ هر كسی سوار شود نجات یابد و در غیر اینصورت هلاك گردد»، فرمودند: همانطوری كه از این حدیث شریف برمی‌آید ما باید خود را به مكتب اهل‌بیت‌ علیهم‌السلام متصل كنیم و در این مسیر، استقامت داشته باشیم؛خود را با فرمایشات گهربار آنان تطبیق دهیم و آن گونه باشیم كه رضایت خاطر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه در آن است.

ایشان با بررسی مواضع و مناقب امام حسن عسكری علیه السلام در دوران كوتاه امامت فرمودند: مواضع آن حضرت نه تنها در دوران كوتاه امامت بلكه در سراسر زندگی پربارشان در راستای حفظ و استقامت بر مواضع و اصول دین بود.

 این مرجع تقلید دین اسلام را كامل‌ترین دین دانستند و بیان داشتند: ‌فضایل و مناقب اهل بیت علیهم السلام قابل شمارش نیست و هرچه هست در مكتب اهل بیت علیهم السلام است؛ ما باید دین، علم، خداشناسی، معرفت، نبوت، معاد و همه چیز را در این مكتب جستجو كنیم. این مكتب چیزی كم ندارد و در جایی نقص ندارد كه بخواهیم به جایی دیگر مراجعه كنیم و اگر به این مكتب توجه نكنیم،‌ این كفران نعمت است.

معظم له كم آبی و خشكسالی را هشدار و در عین حال رحمت خداوند خواندند و تصریح كردند: این هشداری است كه داده می‌شود و رحمت خداوندی است كه گاهی این رحمت حتی از زمان نزول باران بیشتر است چون در این حالت است كه انسان، خدا را صدا می‌كند و متوجه خدا می‌شود وگرنه در غفلت باقی می‌ماند.

حضرت آیت الله العظمی صافی در بخش دیگری از سخنان خویش با ابراز تأسف از حادثه شیراز بیان داشتند: این مصیبت بزرگی است و از این جهت باید به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف تسلیت عرض كنیم. امیدواریم خداوند متعال بر درجات آن عزیزان از دست رفته بیافزاید و به بازماندگانشان اجر و صبر عطا بفرماید.

ایشان اینگونه به دیار باقی شتافتن را افتخار عظیمی دانستند و فرمودند: اینكه در چنین مكان مقدسی و در حال دعا و نیایش و یا آموزش احكام و مسائل شرعی، مرگ انسان فرا برسد افتخار و سعادت است و اجر و ثواب دارد.

سه شنبه / 27 فروردين / 1387