سه شنبه: 1403/02/4
نسخه مناسب چاپSend by email
گزارش ديدار مدير و معاونين راديو معارف با حضرت آيت الله العظمي صافي

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز یكشنبه 8/2/87 مدیر و معاونین رادیو معارف را به حضور پذیرفتند.

ایشان در این دیدار با بیان اینكه همه ما وظیفه داریم تا بعنوان بلاغ مبین به ابلاغ و تبلیغ معارف اسلامی بپردازیم، فرمودند: وظیفه ابلاغ و تبلیغ معارف و احكام اسلامی یك وظیفه همگانی است؛ همه كسانی كه این معارف را درك كرده‌اند، وظیفه دارند این معارف را به دیگران برسانند.

این مرجع تقلید با اشاره به روایات زیادی كه بر ابلاغ دین تأكید داشته‌اند، فرمودند: روایات زیادی داریم كه دستور به ابلاغ دین داده‌اند؛ باید این معارف به مردم برسد و مخفی نماند، نعمتی از ابلاغ دین بالاتر نیست؛ ما باید شاكر این نعمت‌ باشیم و بهترین روش شكرگزاری همین ابلاغ دین است

معظم له با بیان جمله‌ای از آیت الله بروجردی كه فرموده‌ بودند « ما باید اسلام را به دیگر نقاط دنیا ببریم، و در آنجا اگر احكام اسلام را بفهمند حتماً اسلام می‌آورند» افزودند: باید به زبان‌های دیگر و به خصوص به زبان‌هایی كه جنبه بین المللی دارد و یا افراد بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهد كار بیشتری صورت بگیرد و دین به همه افراد دنیا عرضه گردد.

این مرجع تقلید ادامه دادند: به قول یكی از مستشرقین اسلام شناس « اسلام یك جواهری است كه مسلمانان آن را پوشانیده‌اند» یعنی آن را عرضه نمی‌كنند؛ ما باید با معارف دین آشنا باشیم، و بعد آن را به جهانیان برسانیم و اگر آن را به نحو صحیح و مطلوب به جهان ارائه نكنیم، دیگران اسلام را هر طور كه می‌خواهند به جهان معرفی خواهند كرد.

ایشان با ذكر اینكه دین اسلام، یك دین كامل و جهانی است كه برای همه زندگی بشر برنامه دارد، بیان داشتند: راهنمایی‌ها و هدایت‌هایی كه در همه رشته‌ها ارائه شده است، در هیچ مكتب و دینی نیامده است و كسی نمی‌تواند مردم را به مكتبی بالاتر دعوت كند.

معظم له به غنای معارف اسلامی تحت هدایت‌های مكتب اهل بیت علیهم السلام اشاره كردند و اظهار داشتند:شیخ كلینی در مورد یكی از خطبه‌های نهج‌البلاغه گفته است كه اگر زبان‌ همه عالمیان – و باید گفت بجز انبیاء ـ را به یك نفر بدهند تا بخواهد خدا را معرفی كند، بالاتر از این نخواهد شد كه امیر المومنین در این خطبه از خدا سخن رانده است. ما در همه علوم و رشته‌های دیگر نبوت، معاد، امام شناسی، اخلاقیات، اداره جامعه و.. هم هدایت‌های اهل بیت، علیهم السلام، را داریم و می‌توانیم از آنها استفاده كنیم.

حضرت آیت الله العظمی صافی به سهولت تبلیغات دینی در عصر حاضر با توجه به امكانات بسیار زیادی كه در اختیار بشر قرار دارد، اشاره كردند و فرمودند: وظیفه ما مسلمان‌ها در این زمان سنگین‌تر است و باید در عرصه تبلیغ دینی كار و فعالیت را گسترش دهیم وگرنه نزد خداوند متعال مسئول هستیم و اگر كسی در گمراهی و ضلالت باشد، ما در روز قیامت مورد سوال قرار خواهیم گرفت.

ایشان به منبع و سرچشمه تبلیغ اشاره كردند و فرمودند: دین را باید از پیامبر و ائمه بگیریم و از آنها به مردم بدهیم و مواظب باشیم كه خارج از اینها به مردم ارائه نشود.

معظم له بر لزوم مقابله با شبهات و پرهیز از خرافات تأكید كردند و فرمودند: باید رد شبهات و خرافات شود و همان طور كه اهل بیت عرضه كرده‌اند و نه كمتر و نه بیشتر به مردم عرضه شود.باید در قوت مطالبی كه به مردم القا می‌شود دقت كنیم زیرا اینها دین و عقیده‌ی مردم را تشكیل می‌دهند.

معظم له با رد شبهات و فرقه بازی‌ها خواستار عرضه روایات و احادیث ائمه علیهم السلام شده و خاطرنشان كردند: طبق فرمایش امام صادق علیه السلام مردم اگر محاسن احادیث آنها را بدانند قبول خواهند كرد و این احادیث باید به مردم ابلاغ و بیان شود و نباید در كتابخانه‌ها ناگفته و نامعلوم بماند.

يكشنبه / 8 ارديبهشت / 1387