پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
انتقاد حضرت آيت‌الله ‌العظمي صافي گلپايگاني از امير بحرين

 حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه با انتقاد شدید از امیر بحرین فرمودند: اشخاصی بر مسلمانان مسلط شده‌اند كه آنقدر بی شرم و حیا هستند كه زن یهودی را به عنوان سفیر مسلمانان به آمریكا می فرستند و سبب ننگ مسلمانان در جهان می شوند.

معظم له افزودند: چنین اشخاصی از مرتبه انسانیت به دور افتاده‌اند، زیرا عزت برای خدا و مومنین است؛ فرد مسلمان هرگز ذلت قبول نمی كند و با علم و معرفت ذلیل كسی نخواهد شد.

این مرجع تقلید، نقش اسلام را نقش معرفتی بیان كرده و اظهار داشتند: كسی كه قرآن، دین اسلام و ولایت اهل بیت علیهم السلام را دارد، از پذیرفتن ذلت به دور است.

حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی، صفات علم و قدرت را از اعظم صفات خداوند بیان كرده و بیان داشتند: باید خداوند را به علم و قدرت بشناسیم و اگر بندگان او می‌خواهند به اخلاق خدایی، خود را آراسته كنند، باید دنبال علم و قدرت برای خدمت به بندگان خدا باشند.

ایشان ادامه دادند: آنچه انسان را به مقام والای انسانیت و عبودیت می‌رساند، معرفت است و كم یا زیاد مسائل دنیوی برای او فرقی نخواهد داشت.

این مرجع تقلید خاطرنشان كردند: همه باید به دنبال بصیرت باشند و در این مسیر حركت و پیشرفت داشته باشند و در یك نقطه توقف نكنند.

معظم له در پایان با بیان گوشه‌هایی از زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند: برای حضرت زهرا سلام الله علیها هر مراسمی برپا كنیم كم است و آنچه مهم است باید سیره آن حضرت را در جامعه پیاده كنیم و بانوان ما نیز زهرایی باشند و در حفظ حجاب از آن حضرت الگو بگیرند.

چهارشنبه / 1 خرداد / 1387