سه شنبه: 1403/02/4
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار اساتيد مركز مشاوره حوزه علميه خراسان خواستار بسيج همگاني جهت پاسداري از مرزهاي فكري و عقيدتي جهان اسلام شدند.

صبح امروز سه شنبه 28/3/87 جمعی از اساتید مركز مشاوره حوزه علمیه مشهد مقدس با حضرت آیت الله العظمی صافی دیدار كردند.

در این دیدار معظم له با اشاره به سابقه‌ی درخشان و وجود علمای برجسته در حوزه علمیه مشهد فرمودند: حوزه علمیه خراسان با آن سابقه و علما و شخصیت‌هایی كه در دامان خود پرورش داده است، جایگاه ممتاز و افتخار خاصی دارد كه كمتر در مناطق دیگر دیده شده است.

ایشان به علمای گذشته و فعالیت‌های آنان اشاره كردند و فرمودند: روحانیت باید مانند علمای سلف صالح، بدون در نظر گرفتن جنبه‌های مادی، معارف اهل بیت علیهم السلام را یاد بگیرند و به دیگران بیاموزند. روحانیت با همه تشكیلاتش متعلق به وجود مقدس امام زمان ارواحنا فداه است و در این زمینه كسانی كه خدمت می‌كنند و برای پیشرفت علمی طلاب خدمت می‌كنند، آن را به حساب حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار دهند.

این مرجع تقلید به گوشه‌ای از مبارزات علمای مشهد اشاره كردند و فرمودند: سابقاً‌ در مشهد بر رد فرق ضاله، كتاب‌هایی نوشته شده است و وعاظی در مشهد حضور داشتند می‌توانستند كه منبرها و جلسات اعتقادی را اداره كنند و مردم را نسبت به خطرات و شبهات آگاه كنند.

حضرت آیت الله العظمی صافی، شهر مشهد را شهری جهانی خواندند و تصریح كردند: شهری كه به بركت آستان مقدس امام رضا علیه السلام و حوزه علمیه آن شهرتی جهانی دارد، باید الگویی برای دیگر شهرها و كشورهای اسلامی باشد. باید از مشهد، اسلام و تشیع را تبلیغ و هدایت كرد و سنن اسلامی در مشهد رعایت شود و معاصی و مناهی در این شهر نباشد.

معظم له به فعالیت‌های فرق ضاله حتی در شهر‌ مشهد اشاره كردند و بیان داشتند: این یك بسیج و حركتی همگانی می‌خواهد كه همه آماده شوند كه به دفاع از اسلام و حفظ ثغور فكری و اعتقادی جامعه خدمت كنند و این یكی از وظایف بزرگ حوزه‌های علمیه است.

ایشان از جمله آسیب‌های موجود جامعه را تبلیغات فرق و مكاتب بی‌هویت دانستند كه به كمك تكنولوژی و پیشرفت‌های حاصله در صدد تبلیغ و عرضه خود به جامعه هستند، و فرمودند: مسئولیتی كه حوزه دارد این است كه در همه این زمینه‌ها آماده باشد تا با این تبلیغات‌های سوء و فرهنگ‌های مختلفی كه عرضه می‌شود، مقابله كنیم و بتوانیم این فرهنگ عالی، متعالی، الهی و زنده اسلام را به دنیا عرضه كنیم.

این مرجع تقلید، حضور مشاوران‌ برای حل مشكلات حوزویان را ستودند و افزودند: همه این برنامه‌ها برای اینست كه طلاب فراغ بال بیشتری داشته باشند و در مقام كسب علم و معارف اهل بیت علیهم السلام باشند و مقامات و درجات بلند علمی كسب كنند.

معظم له به برنامه و وظایف اصلی حوزه اشاره كردند و اظهار داشتند: آن چه در متن حوزه است مسأله علم و فقه اهل بیت علیهم السلام، تفسیر و حدیث است و برنامه‌های جانبی دیگر برای اینست كه بتوانیم پیشگام باشیم و رو به جلو و ترقی و پیشرفت باشیم.

معظم له با اشاره به تحولات سریع در عصر حاضر بیان داشتند: در دنیای كنونی وسایل تبلیغ و درس و بحث تغییر كرده است و همه اینها تحولات ظاهری است و تحول حقیقی و بنیادی نیست. درس ما همان است كه شیخ طوسی‌ها و شیخ مفیدها داشته‌اند و ما باید وسایل و ابزار نشر و تبلیغ علم و دین را فراهم كنیم.

ایشان در پایان دیدار كه جمعی از بانوان مركز مشاوره حوزه علمیه خراسان نیز حضور داشتند، فرمودند: ما در این زمان به خواهرهایی محتاجیم كه در مقابل این گرایش‌های بدحجابی و بی‌حجابی و اختلاط زن و مرد ایستادگی كنند و سنت‌های اسلامی را حفظ كنند و این سنت‌ها را به نسل‌های بعدی منتقل كنند تا دچار تغییر و تحول نشود.

سه شنبه / 28 خرداد / 1387