شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار جمعي از خواهران بسيجي:
زن و مرد مسلمان در رسيدن به سعادت و كمال انساني با يكديگر برابرند.

صبح امروز یكشنبه 2/4/87 جمعی از خواهران بسیجی از شهرستان‌های جلفا و محلات با حضرت آیت الله العظمی صافی دیدار كردند.

در این دیدار كه در آستانه ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برگزار شد، معظم له با تبریك سالروز ولادت دخت نبی اكرم سلام الله علیها به همه بانوان آزاده جهان فرمودند: همه هدایت‌هایی كه خداوند در قرآن وپیامبر و ائمه طاهرین علیهم السلام داشته‌اند برای اینست كه زن و مرد را رو به پیشرفت و تعالی نگه دارند و به خداوند متعال نزدیك كنند و همین برنامه‌های انسان‌ساز است كه كسانی مثل حضرت زهرا سلام الله علیها و امیر المومنین علیه السلام را پرورش می‌دهد.

ایشان مقام و جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، را بالاتر از درك و بیان دانستند و بیان داشتند: امیدوارم كه خداوند ما را قدردان نعمت ولایت اهل بیت علیهم السلام، دین و احكام شرع قرار بدهد و ما باید این احكام را مقدس بشماریم و به این احكام و دستورات دین از جمله حجاب افتخار كنیم.

این مرجع تقلید اهمیت حجاب را یادآور شدند و افزودند: همین چادری را كه شما بر سردارید، كم نبینید؛ شما وقتی با چادر به بیرون می‌آیید، چون دائما‌ً در عبادت و اطاعت امر خدا هستید، ثواب می‌برید و این خیلی مهم است.

حضرت آیت الله العظمی صافی در بخش دیگری از سخنان خود، با استشهاد به آیاتی از قرآن مجید اظهار داشتند: غرض از خلقت مرد و زن این است كه هر دو به حیات طیبه، زندگی پاك و پاكیزه و به مقامات و درجات عالی نائل شوند.

ایشان ادامه دادند: هر كسی كه باشد اگر با ایمان باشد و عمل صالح انجام دهد، خداوند می‌فرماید كه ما اینها را به حیات پاك و زندگی پاكیزه زنده می‌‌داریم و زنده می‌كنیم و در این مسیر فرقی بین سیاه، سفید، زن و مرد وجود ندارد. این برای همه است و راهی است كه اسلام جلوی پای همه گذاشته است كه هر كسی كه بخواهد به مقامات حقیقی و درجات بلند برسد، این با عمل صالح و ایمان به خداوند متعال میسر است.

معظم له با استشهاد به آیات دیگری از قرآن مجید كه در آنها، هر دو جنس زن و مرد را در كنار یكدیگر آورده است، تصریح كردند: ان چیزی كه بر بشر امتیاز است و مورد تأكید اسلام است تقوی و عمل صالح است نه چیز دیگر؛ این آیات خطاب به همه‌ی انسان‌هاست و خطاب به زن و یا مرد نیست. هر كدام از شما كه تقوی و پرهیزگاری بیشتری داشته باشید، نزد خداوند متعال گرامی‌تر و مكرم‌تر هستید.

ایشان ضمن انتقاد نسبت به بعضی از اعتراضاتی كه به احكام دینی صورت می‌گیرد، فرمودند: زن و مرد مؤمن و مسلمان باید تسلیم حكم خدا باشد و بگوید هرطور كه خدا فرموده آن را قبول دارم و اسلام به زن نگاه نقص و كوتاهی ندارد.

يكشنبه / 2 تير / 1387