پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار وزير بازرگاني :
با كمك كارشناسان، دولت تورم را كنترل كند.

حضرت آیت الله العظمی صافی دوشنبه شب وزیر بازرگانی و هیئت همراه را به حضور پذیرفتند.

معظم له در این دیدار با اشاره به حاكمیت اسلام در ایران فرمودند: از بركات انقلاب این بود كه ما عنوان كردیم به اسلام بازگشتیم و در صدد حاكمیت اسلام هستیم.

این مرجع تقلید موقعیت ایران را در میان ملل جهان ممتاز دانسته و فرمودند: آشكار است كه ایران در خاورمیانه مستقل‌ترین كشور بوده و این نزد مردم دنیا نیز پذیرفته شده است.

ایشان ادامه دادند:‌ امیدواریم كه با تعهد و اهتمام همگان، حاكمیت اسلام حفظ و در آینده بیشتر گردد.

معظم له دیدگاه اسلامی را مهم ارزیابی كرده و فرمودند:‌ مترقی‌ترین دستورات از آن اسلام است و در پرتو هدایت‌های كلی دین می‌توان اقتصادی سالم داشت و در موارد جزئی و تخصصی باید از نظر كارشناسان استفاده كرد. اگر بازرگانی، اقتصاد و تجارت در مسیر احكام اسلام باشد، بسیاری از مشكلات حل می‌گردد.

این مرجع تقلید با اشاره به تورم فزاینده فرمودند: اگر فشار تورم و گرانی زیاد شود مفاسد و معایب آن بسیار است و جنبه‌های دیگر را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و اثرات روانی و تبلیغاتی آن نیز مخرب است. بنابراین دولت باید حل مشكل تورم را وجهه‌ی همت خود قرار بدهد و در حد توان آن را كنترل و متوقف نماید.

حضرت آیت الله العظمی صافی توجه به نظرات كارشناسان را ضروری ارزیابی كرده و افزودند: این مشكلات را كه فشار آن مخصوصاً‌ به طبقه ضعیف وارد می‌شود می‌توان با برنامه‌های كارشناسی حل كرد و فارغ از جناج باز‌ی‌ها و خطوط سیاسی، از تجربه و علم كارشناسان داخلی و و حتی خارجی كه بی‌طرف و بی‌غرض باشند، استفاده كرد.

معظم له مشاوره در امور را امری ضروری دانسته و فرمودند: ‌انسان باید بینی و بین الله كار كند و نه اینكه عده‌ای خاص جلساتی بگذارند و حرف‌های تكراری بزنند و خود را بی‌نیاز از مشورت بدانند. تصمیم گیری فردی در چنین اموری درست نیست و باید كاملاً‌ مواظب بود تا نواقص برطرف شود.

این مرجع تقلید ریشه‌یابی مشكلات اقتصادی را ضروری دانسته و فرمودند:‌ نباید عنوان كرد كه ما گرفتاری نداریم؛ باید قبول داشت كه مشكل وجود دارد و دولت تلاش كند تا حد توان با ریشه‌یابی و مشورت‌ با كارشناسان به حل آن اقدام كند و بالاخره اینگونه نیست كه مسائل اقتصادی مطلقا لاینحل باشد.

ایشان با اشاره به انتظارات مردم فرمودند: مردم انتظار دارند كه وضعیت اقتصادی اینگونه نباشد و از دولت توقع دارند و می‌خواهند ببینند كه دولت زحمت می‌كشد و مشكلات كمتر را می‌كند.

معظم له با اشاره به تأثیر مسائل معنوی در معیشت مردم فرمودند: از نظر اسلام، گناه معیشت و زندگی را دشوار می‌كند و لذا امیر مومنان در جریان خشكسالی به مردم امر فرمودند استغفار حقیقی كنند.

حضرت آیت الله العظمی صافی در پایان سخنان خویش، مسئولان و كارمندان را به حفظ بیت المال توصیه كرده و برای موفقیت آنان در مسیر خدمت به اسلام و مردم دعا كردند.

شنبه / 1 تير / 1387