پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
آيت الله العظمي صافي مدظله العالي در ديدار مسئولان مركز مطالعات شيعه شناسي انگليس فرمودند:
دنيا وهابيت را به خشونت و جنايت مي‌شناسد.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز 9/6/87 مسئولان مركز مطالعات شیعه شناسی انگلیس را به حضور پذیرفتند.

معظم له در این دیدار، با بیان اینكه جای كار برای فعالیت‌های تبلیغی توسط شیعیان در اروپا بسیار فراوان است، فرمودند: شیعیان در اروپا هنوز به نحو شایسته‌ای ابراز موجودیت و هویت نكرده‌اند. اما تبلیغ همین میزان از آموزه‌های شیعه، موردتوجه و استقبال دنیای امروز قرار گرقته است.

ایشان فقه اسلامی را زنده و پاسخگو دانسته و درباره مسائل مستحدثه و نوین فرمودند: تشیع در این باره جواب‌های مناسب و مقبول دنیا دارد و شریعت موجب طرد پیشرفت‌های علمی نمی‌گردد.

این مرجع تقلید، حقیقت و روح اسلام را متجلی در تشیع دانسته و فرمودند: پیشوایان و امامان شیعه فرمودند كه اگر مردم محاسن كلام ما را بدانند به سوی ما گرایش می‌یابند.

 معظم‌ له افزودند: حتی بدگمانی‌ای كه نسبت به برخی مسلمانان در دنیا ایجاد شده به نحوی است كه نزد اهل اطلاع، شیعه را از برخی فتنه‌گری‌ها و فاجعه آفرینی‌ها منزه می‌دانند.

معظم له تفكر وهابیت را مبتنی بر كشتار و جنایت دانسته و افزودند: همه می‌دانند كه مسئول خشونت و شدت عمل و قتل عام دسته جعمی و انفجارهای انتحاری كه منجر به كشتار حتی در كشورهای اسلامی مانند بی‌گناهان عراق و افغانستان و دیگر نقاط می‌گردد، فرقه بی‌منطق وهابیت است.

ایشان افزودند: دنیا به تدریج وهابیت را به خشونت و جنایت می‌شناسد.

معظم له ولایت اهل بیت را انسان‌ساز توصیف كرده و فرمودند: به بركت ولایت اهل بیت و مضامین بلند دعاهایی مانند دعای ابوحمزه،‌ روح انسان، زنده می‌شود و از درك آن، مدد و اوج می‌گیرد. این دعاها نیاز روحی بشر و حرف همه انسان‌ها از مسلمانان تا غیر مسلمان است.

معظم له در پایان از فعالیت‌ موسسة شیعه شناسی در انگلیس تشكر و قدردانی كردند و از خداوند متعال برای توفیق هر چه بیشتر آنان دعا فرمودند.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین دكتر مختاری گزارشی از روند شكل‌گیری و اهداف این مركز به استحضار معظم له رساند.

 

شنبه / 9 شهريور / 1387