جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار دكتر لاريجاني رياست مجلس شوراي اسلامي:
امنيت اقتصادي لازمه سرمايه‌گذاري است.

دكتر لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی صبح امروز جمعه 12/7/87 با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با ایشان دیدار و گفتگو كرد.

حضرت آیت الله العظمی صافی در این دیدار با اشاره به مشكلات اقتصادی مردم فرمودند: مسئولان كشور باید در رفع مشكلات اقتصادی جامعه تلاش كنند و آن را سرلوحه كار خود قرار دهند.

ایشان تصریح كردند: مردم، امروزه با مشكلات اقتصادی بسیاری دست و پنجه نرم می‌كنند كه باید این مسائل مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

معظم له با اشاره به ضرورت وجود امنیت اقتصادی در جامعه و برنامه‌ریزی‌های دراز مدت فرمودند: امنیت اقتصادی لازمه سرمایه گذاری است و دولت نیز باید بر این امر اشراف داشته باشد.

ایشان افزودند: برنامه‌ریزی‌ها باید كل‌نگر و ناظر بر آینده باشد و جانب اعتدال نیز رعایت گردد.

ایشان با تأكید بر حضور قدرتمندانه روحانیت و مرجعیت در عرصه‌های مختلف سیاسی افزودند: وضع دنیا اقتضا دارد كه روحانیت و مرجعیت در بسیاری از موارد مواضع خود را قدرتمندانه اعلام نمایند.

معظم له دیپلماسی خارجی را نیازمند پرهیز از شعارزدگی دانستند و فرمودند: در عرصه سیاست خارجی تصمیم‌گیری‌ها باید براساس عقل و منطق باشد و نمی‌توان با احساسات دیپلماسی را مدیریت كرد.

این مرجع تقلید در ادامه تصریح كردند: نباید در مقابل دول استكباری دچار ضعف درونی باشیم، اما نحوه برخورد نیز باید معقولانه و مدبرانه باشد.

حضرت آیت الله العظمی صافی پیرامون قوانین مجلس بیان داشتند: احكام مسلّم اسلام در حیطه قانون گذاری نیست و مجلس نمی‌تواند قوانین اسلام را به رأی بگذارد.

معظم له فرهنگ اسلام را ضامن سعادت بشریت، معرفی كردند و افزودند: فرهنگ ما، فرهنگ اسلام است و مجموع احكام اسلام در جهت سعادت انسان‌ها اعم از مرد و زن است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن توصیه به نحوه تصویب و مصرف بودجه كشور تذكراتی در این زمینه ارائه فرمودند.

این مرجع تقلید در پایان بیان داشتند: همه ما رعیت امام زمان هستیم و باید كارهای ما به شكلی باشد كه موجب خشنودی خاطر مبارك آن حضرت و امیدواری ایشان نسبت به ما گردد.

در ابتدای دیدار دكتر لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، گزارشی از عملكرد و فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی و همچنین از برنامه‌های خود در استان قم خدمت معظم له ارائه كرد.

 

جمعه / 12 مهر / 1387