جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار گروهي از مسئولين كميته امداد در استان‌هاي عراق:
دشمنان نمي‌توانند اتحاد تاريخي بين مردم ايران و عراق را خدشه‌دار كنند.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح پنج‌شنبه 18/7/87 جمعی از مسئولین كمیته‌ امداد استان‌های عراق را به حضور پذیرفتند.

معظم له در این دیدار ضمن ابراز تشكر و قدردانی از زحمات و خدمات كمیته امداد امام خمینی رحمة الله علیه، آن را منشاء خیر و بركت برای نظام و موجب حسن ظن بین مردم ایران و عراق دانستند و فرمودند: آثار و عواید این خدمات بیش از این است كه ما بتوانیم بیان كنیم، و بارزترین اثر آن وحدت هرچه بیشتر مردم ایران و عراق است.

ایشان در ادامه اتحاد مردم ایران و عراق را تاریخی خواندند و افزودند: الحمدلله سوء ظنی بین شیعیان ایران و عراق نیست، و علیرغم جنگی كه توسط دشمنان افروخته شد، هر چه دشمنان زحمت بكشند، آن وحدتی كه شیعیان اهل بیت علیهم السلام با هم دارند، آن وحدت متزلزل نخواهد شد و دو ملت ایران و عراق اتحادشان هر روز بیشتر و مستحكم‌تر خواهد شد.

 معظم له ادامه دادند: ذره‌ای بین ما و مردم عراق غبار كدورتی وجود ندارد؛ هر چند اشخاصی هستند كه نه نسبت به ایران نظر خوبی دارند و نه نسبت به عراق؛ٰ نه می‌خواهند عراق موقعیت سیاسی و اجتماعی خودش را داشته باشد و نه می‌خواهند ایران در آن مرتبه‌ای كه در آنجا حضور پیدا كرده، قرار بگیرد؛ آنها با شیعه مخالفند؛ چه شیعه عراق باشد و چه شیعه ایران.

این مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به بعضی از مشكلات مردم عراق بیان داشتند: چه در زمان جنگ و چه بعد از آن، همواره نگران اوضاع مردم عراق بوده و هستم و همواره تذكرات لازم را به كسانی كه به اینجا می‌آیند، داده‌ام. همه باید به مردم عراق كمك كنیم و مردم عراق را از این فتنه‌هایی كه دشمنان در نظر دارند، خلاص كنیم؛ و آتش این فتنه‌ها را خاموش كنیم تا ان‌شاء‌الله عراق در آن موقعیت تاریخی خودش تجلی داشته باشد.

آیت الله العظمی صافی با استشهاد به روایتی از رسول اكرم صلی الله علیه و آله وسلم و با بیان اینكه قرآن در بیش از صد مورد ایتام را سفارش كرده است، فرمودند: امیدوارم كه با این همكاری و حسن استقبالی كه اخیار عراق و بزرگان آنجا به آن توجه دارند این برنامه‌ها گسترش پیدا كند و همه ایتام آنجا تحت مراقبت قرار بگیرند و نقاط ضعف اقتصادی و مادی دیگری هم كه هست برطرف شود.

ایشان به بازسازی حرمین عسكریین اشاره كردند و تصریح كردند: بقاع متبركه‌ای كه در عراق است، مورد توجه تمام شیعیان جهان است؛ سعی كنید به احسن وجه بازسازی شود و مخصوصاً سامرا، كه با عظمت بیشتر به زودی زود تجدید بنا شود كه اسباب افتخار برای همه مسلمانان است.

معظم له به عواطف خوب و مهربانی‌های مردم عراق در طول تشرف و تحصیل خود در نجف اشرف اشاره كردند و افزودند: ما هر دو اهل یك خانواده هستیم و اهل یك عائله‌ی واحدیم. همه این برنامه‌هایی كه اجرا می‌شود فرق نمی‌كند چه در قم، یا نجف؛ چه در ایران و یا عراق؛ همه اینها یكی است و همه ما شیعیان، عائله‌ی امام زمان ارواحنا فداه هستیم.

در ابتدای دیدار آقای اسكندری مسئول كمیته امداد امام خمینی (ره) در كشور عراق گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته و برنامه‌های در دست اجرا خدمت معظم له ارائه نمود.

 

پنجشنبه / 18 مهر / 1387