پنجشنبه: 1403/01/30
نسخه مناسب چاپSend by email
برگزاری مراسم باشکوه هفتمین سالگرد ارتحال آیت ‌الله‌ العظمی حاج آقا علی صافی گلپایگانی قدس سره
برگزاری مراسم سالگرد ارتحال آیت ‌الله‌ العظمی حاج آقا علی صافی گلپایگانی

مراسم هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی حاج آقا علی صافی گلپایگانی عصر پنج شنبه با حضور علما، فضلا، مسئولان، و مردم ولایتمدار گلپایگان در مسجد قاضی‌زاهد گلپایگان و در جوار آرامگاه این مرجع بزرگ برگزار شد.

در این مراسم، سخنران جلسه آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به ویژگی‌های این مرجع بزرگوار اظهار داشت: آیت‌الله‌العظمی حاج آقا علی صافی ‌گلپایگانی، عالمی عامل، فقیهی وارسته، اسوه زهد و تقوا، و نمونه خدمتگزاری ارزشمند نسبت به مردم بود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه والای انسان به عنوان اشرف مخلوقات گفت: برای اینکه انسان در مسیر هدایت قرار گیرد نیاز به عواملی دارد که آن موارد در ابتدا شامل عقل انسان و سپس هدایت انبیا و اولیای الهی است؛ اما عامل سوم که می‌تواند در این راه نقش کلیدی را ایفا کند استفاده از وجود عالمان و فقیهان دینی است که در زمان غیبت پرچمداراران اسلام هستند و نقش موثری در حفظ دین دارند.

ایشان در ادامه، با اشاره به برخی شاخصه‌های علمای دین بیان کرد: عالمان مورد تکریم و تایید، خداترس، در خدمت مردم، نقش آفرین، مرزبان اعتقادات و ارزش ها، متواضع و فروتن، و مجاهد هستند.

وی، مرحوم آیت‌الله‌العظمی صافی را، از عالمان بزرگ شیعه خواند، و تصریح کرد: ایشان انسانی چند بعدی بودند که نه تنها در مباحث دینی بلکه در تاریخ، سرودن اشعار در مدح اهل بیت علیهم السلام، ساده زیستی، قناعت، شجاعت و ظلم ستیزی زبانزد عام و خاص بودند.

ایشان افزود: آن مرجع فقید، عالمی شجاع و صریح ‌اللهجه بودند که در زمان طاغوت به دلیل همین مبارزات تبعید شدند اما هیچ گاه وتا آخرین لحظات عمر با برکتشان نقش ارشادی و تفسیری خود را ترک نکردند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه با بیان اینکه عشق و اردات به اهل بیت علیهم‌السلام از ویژگی‌های بارز این مرجع عالیقدر بود، افزود: همه ما باید این مراجع بزرگوار را الگوی زندگی خود قرار دهیم تا بتوانیم در زندگی در مسیر درست گام برداریم.

جمعه / 30 مهر / 1395